پیگیری برای اجرای قانون جامع ایثارگری از سوی دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم را پیگیری برای اجرای قانون جامع ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، هبت‌الله هاشمی امروز_ دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جلسه ترویج فرهنگ شهید و شهادت در شهرستان پلدختر، اظهار کرد: سهم ۲۵ درصدی ایثارگران در پلدختر و خیلی جاها در ادارات دولتی و غیردولتی انجام نمی‌شود که در صورت تمکین نکردن به این قانون، بنیاد شهید آن را به عنوان دستگاه متخلف اعلام می‌کند. وی از پیگیری قانون جامع ایثارگری از سوی دولت سیزدهم خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بازسازی و ایمن‌سازی گلزار شهدای معمولان را مطالبه جدی بنیاد شهید، مردم و خانواده شهدا دانست و گفت: فرماندار با تشکیل شورایی در این زمینه هماهنگی لازم را برای پاسخگویی مدیران کل طی هفته آینده انجام دهند.

هاشمی افزود: متولی بازسازی گلزار شهدای معمولان، آب‌منطقه‌ای لرستان است که موظف به کار و رسیدگی هستند و در این رابطه بنیاد شهید مدیران کل ذی‌ربط را برای پاسخ‌گویی و برنامه‌ریزی لازم پای کار می‌آورد.

وی یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را رسیدگی به امور معیشتی خانواده شهدا و ایثارگران دانست و یادآور شد: خانواده معظم شهدا درواقع در راه دفاع از انقلاب و کشور از خودگذشتگی و ایثار کردند و هرگونه تلاش و تکریم آن‌ها باید در خورشان و جایگاه والای ایثارگران باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه خانواده شهیدان، سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران که در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام با دو هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی در چارچوب ضوابطی تأسیس شد که این کار به همکاری و هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌ها نیازمند است.

وی با بیان اینکه گلزارهای شهدا باید تبدیل به حسینیه شوند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان ظرفیت بزرگی برای ترویج این فرهنگ است که شهرستان پلدختر می‌تواند با استفاده از این ظرفیت بسیاری از مطالبات حوزه ایثار و شهادت را مطرح کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، افزود: باید در راستای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب از ظرفیت بنیاد شهید استفاده کرد که تکریم خانواده شهدا عمل به سیره ائمه (ع) است و اگر امروز نتوانیم شهدا و خانواده آنها را حفظ کنیم، سرمایه‌ای در دست نداریم.

هاشمی بر استفاده مدیران در جذب فرزندان شهدا در پست‌های دولتی تاکید کرد.

کد خبر 624662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.