فعال‌کردن دشت‌های کشاورزی، اشتغال را رونق می‌دهد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه فعال‌کردن دشت‌های کشاورزی، اشتغال را رونق می‌دهد، گفت: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهرستان اردل چند دشت بزرگ وجود دارد که اگر فعال شود موجب اشتغال‌زایی می‌شود، از جمله این دشت‌های مهم، دشت هشت هزار هکتاری دیناران است که آب آن می‌تواند از رودخانه بادره و دهدلی تأمین و موجب تحول عظیمی در شهرستان اردل شود.

وی گفت: با طرح ۲۵۸۰ هکتاری تلخاب اگر انتقال آب آن از کارون چهار صورت گیرد، موجب تحول عظیمی در بخش میانکوه می‌شود، آبرسانی به بهشت‌آباد شهرستان اردل نیز سومین طرح آبی است که باید پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه اشتغال و درآمد اکثر مردم این استان از راه کشاورزی و دامپروری است و واحدهای صنعتی بزرگ یا منابع نفتی در این استان وجود ندارد، ضروری است جهت رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه لازمه رشد روزافزون جمعیت و توسعه اقتصادی، گسترش طرح‌های زیربنایی در استان است، خاطرنشان کرد: جهت تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در استان به خصوص تکمیل محورهای مواصلاتی می‌طلبد از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار استفاده شود.

وی تصریح کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری از جمله بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود در یک فرجه زمانی یکسان، اگر در استان ما یک متر جاده احداث می‌شود، در سایر استان‌ها ۱۰ متر جاده ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: چهارمحال‌وبختیاری در بحث اشتغال وضعیت مطلوبی ندارد، باید از فرصت‌ها در خصوص رونق تولید و ایجاد اشتغال و ترویج کارآفرینی نهایت استفاده را برد.

کد خبر 624633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.