موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: سازمانی در عرصه روابط‌عمومی موفق است که بتواند میان دو بخش خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده یک حلقه واسط ایجاد کند؛ روابط‌عمومی‌ها در این رابطه حلقه واسط و اتصال هستند که تکالیف مهمی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد رضایی امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در همایش استاندارد روابط عمومی ایران که در سالن همایش‌های مرکز آموزش عالی همیاری شهرداری‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی یکی از ارکان مهم در یک سازمان و مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه موفقیت روابط‌عمومی‌ها درگرو روزآمدی است؛ در یک مجموعه کاری ما خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده داریم، اما نباید تنها به صرف خدمت دادن و خدمت گرفتن به این دو بخش نگاه کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان افزود: اگر ارتباط و تعاملی میان دو طرف خدمت گیرنده و خدمت دهنده نباشد، این سیستم پویایی ندارد و بهبوددهنده نخواهد بود؛ بنابراین باید این روند را اصلاح شود تا به رشد و بالندگی برسیم.

وی تصریح کرد: سازمانی در عرصه روابط عمومی موفق است که بتواند میان دو بخش خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده یک حلقه واسط ایجاد کند؛ روابط عمومی‌ها در این رابطه حلقه واسط و اتصال هستند که تکالیف مهمی در این زمینه دارند.

رضایی با بیان مهم‌ترین راز موفقیت روابط عمومی‌ها در کشورهای مختلف جهان ادامه داد: امروزه وظیفه روابط عمومی تنها به موضوع خبررسانی و بارگذاری خبر در سایت سازمان محدود نمی‌شود. یک روابط عمومی پویا باید ابتدا خدمت را تعریف کند تا خدمت گیرنده بداند چه خدماتی گرفته و درصورتی که خدمت موردنظر را دریافت نکرده بداند چرا این اتفاق حادث شده است.

وی افزود: بخش مهمی از جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها آن را یادآوری کرده‌اند، به جایی باز می‌گردد که مسئولان به مردم گزارش دهند که چه فعالیت‌هایی داشته‌اند و چه کرده‌اند؛ از طرف دیگر همین مسئولان شنونده حرف مردم باشند و بدانند از آنها چه می‌خواهند و چه مطالبه‌ای دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اگر همه رخدادها، دست آوردها و طرح‌ها را برای عموم مردم تشریح کنیم مردم هم با ما همراهی خواهند کرد و برخی از مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه امثال این نشست‌ها و سمینارهای تخصصی در حوزه روابط عمومی باید ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: روابط عمومی یک دانش است و اگر بخواهیم موفق باشیم باید با علم روزآمد و در حال تغییر روابط عمومی آشنا باشیم.

رضایی افزود: حضور مدیران ارشد سازمان‌ها در چنین سمینارهایی می‌تواند منشا اثر و عامل تغییر رویکرد آن‌ها در مورد روابط عمومی‌ها باشد.

کد خبر 624632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.