اجازه ندهیم هویت جنبش دانشجویی زیر سوال برود/ دانشگاه محل بیان مهم‌ترین دیدگاه‌های راهبردی

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جریان لیبرال دموکراسی دنیا با مدل تعریف‌شده در ایران همخوانی ندارد، گفت: کشوری که بدون وجود پادشاهی و مستعمره اداره می‌شود، برآمده از یک مدل ایستادگی و درون‌زا برای مردم است که دربرابر نظام لیبرال دموکراسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز دوشنبه چهاردهم آذر، در گفت‌وگوی دانشجویی که به همت واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۸۸ نیز، فضایی مشابه روزهای کنونی را تجربه کردیم. البته جنس حوادث آن زمان متفاوت و به بهانه انتخابات بود که یک بحث درون چارچوب و بستر نظام به‌شمار می‌آید.

وی لازمه پیروزی در جنگ ترکیبی اخیر را محکم عمل کردن دانست و افزود: اگر امروز محکم عمل کنیم، مسائل حل خواهد شد؛ به این معنا که در دیدگاه، گفتمان و رویارویی با شبهه‌افکنی و دست‌اندازی به ارزش‌ها لازم است بسیجیان با اقتدار و صلابت عمل کنند.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به پشتوانه قوی اندیشه و دیدگاه بسیج برای گفتمان تاکید کرد: با ناسزا یا شیوه‌های پیچیده کار را پیش نخواهیم برد؛ زیرا تجربه آذر سال‌های گذشته را در اختیار داریم که در آنها جمعیت بسیار بیشتری در میدان بودند و هیجان و پیگیری مسئله به‌مراتب بیشتر بود، همچنین تمام تمرکز بر دانشگاه قرار داشت.

وی حضور محکم دانشجویان عضو تشکل‌هایی همچون بسیج و انجمن اسلامی در دفاع از عقیده را باعث بازگشت دانشگاه به کارکرد اصلی خود عنوان کرد و گفت: در جنگ ترکیبی اخیر نیز دانشجویان بسیجی باید با شناخت توانمندی و وظایف خود با افراد گفت‌وگو کنند. امروز در یکی از مهم‌ترین بازه‌های تاریخی جمهوری اسلامی قرار داریم و یکی از مهم‌ترین سنگرها دانشگاه است.

صالحی استفاده از این فرصت ارزشمند را ضروری دانست و افزود: به همین میزان انجام تکلیف پاسخگویی نسبت‌به شرایط دشوارتر خواهد بود. نخستین موضوع شبهه‌های جدی‌ای است که به مناسبت ۱۶ آذر وارد می‌شود و برای پاسخگویی به آنها نیازمند گفتمان‌سازی هستیم.

وی با اشاره به نقش دشمن در شکل‌گیری اغتشاشات اخیر تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی که این حوادث را مدیریت می‌کنند، حتی این شبهه را ایجاد کردند که جنگ تحمیلی نیز به‌دلیل تحریک جمهوری اسلامی برای صدور انقلاب آغاز شد. اما موضوع تسلط عراق بر اروند و خرمشهر و پشتیبانی بیش از ۳۰ کشور از صدام را نادیده می‌گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پاسخگویی به این شبهات را نیازمند اشاره به سابقه رویارویی ملت ایران با استکبار جهانی دانست و گفت: این روزها هماهنگ با آغاز رویارویی ملت ایران با استکبار جهانی است و یکی از نخستین گام‌هایی که ایران برای استقلال خود برداشت، در انقلاب مشروطه بود، اما استکبار از به ثمر رسیدن آن جلوگیری کرد.

وی سابقه رویارویی ملت ایران با آمریکا را مربوط به شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ اعلام کرد و ادامه داد: پیش از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، نخستین حرکت‌های مردم در قرن جدید برای دفاع از تمامیت ارضی آنها شکل گرفت که با چهره‌هایی همچون مصدق و علمای همراه او به ثبت رسید.

نباید اجازه دهیم هویت جنبش دانشجویی زیر سوال برود

صالحی با اشاره به اینکه جدال ایدئولوژیک دانشجویان با استکبار به حوادث پس از ملی شدن صنعت نفت مربوط بوده است، تاکید کرد: باید مواظب باشیم که آنچه ریشه هویتی دانشجویان را شکل داد، امروز دچار آسیب نشود. زیرا جریان تحریف در تلاش است که تاریخ مبارزات ۷۰ و ۱۰۰ ساله کشور با استکبار را به گونه دیگری نشان دهد.

وی با اشاره به تحریف دلیل نام‌گذاری «روز دانشجو» در مطالب ارائه‌شده در اینترنت، گفت: دانشجویانی که با این پیشینه تاریخی آشنا نیستند، ممکن است در دامن فضای تحریف بیفتند. بنابراین نباید اجازه دهیم که هویت جنبش دانشجویی زیر سوال برود. زیرا نتیجه آن حوادث ماه‌های اخیر بوده است.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جریان لیبرال دموکراسی در دنیا با مدل تعریف‌شده در ایران همخوانی ندارد، اظهار کرد: کشوری که بدون وجود پادشاهی و مستعمره اداره می‌شود، برآمده از یک مدل ایستادگی و درون‌زا برای مردم است که دربرابر نظام لیبرال دموکراسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش نظام لیبرال دموکرات برای حذف نظرات مخالف گفت: از ۱۵۰ سال پیش این مسیر را انتخاب کردیم تا به انقلاب اسلامی رسید. در الگوی جهانی‌سازی، ایران که دارای مزیت نسبی نفت است، نباید خودرو یا کالای کشاورزی تولید کند تا سیاست‌گذاران هر زمان اراده کنند با بحران غذا آن را مدیریت کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه الگوی جهانی‌سازی صلاحیت اداره جهان را ندارد، افزود: اگر حجاب و نماز همچون اسلام سکولار در مسیر اهداف این دولت و نظام لیبرال دموکراسی باشند، مخالفتی با آنها ندارد، اما اگر در صف جلوگیری فروپاشی نظام مقابل سکولار لیبرال قرار گرفت با آن مقابله می‌کنند.

وی گفت: برخی دانشجویان به دلیل ناآگاهی از پیشینه ۱۵۰ ساله این رویارویی با زیاده‌خواهی‌های استکبار، از نقش و جایگاه خود بی‌خبر هستند و هر روز دربرابر هجمه‌های جنگ شناختی قرار دارند.

دانشگاه محل بیان مهم‌ترین دیدگاه‌های راهبردی است

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان مقابله با جریان تحریف را ضروری دانست و تاکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تورم، آمارها حکایت از آن دارند که اقتصاد ایران دورنمایی از رشد شش تا هشت‌درصدی رشد اقتصادی را در پیش دارد و این به معنای موفقیت اداره کشور فارغ از وابستگی به غرب و شرق خواهد بود.

وی جنگ امنیتی، اقتصادی، نظامی، دیپلماسی و رسانه‌ای غرب را یک اقدام همه‌جانبه ضد کشور دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر ترورهای کور، دشمنان تلاش کردند با فراخوانی اتباع خود از ایران، ایجاد یک موقعیت جنگی را القا کنند تا عوامل آنها در داخل کشور با قدرت و جسارت بیشتری عمل کنند که درمقابل این اقدامات همه‌جانبه، باید میدان‌دار این فضا باشیم و مستندات واقعی را به دانشجویان منتقل کنیم.

صالحی عصر کنونی را دوره حکم‌فرمایی پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام توصیف کرد و گفت: در عصر حکومت پلتفرم‌ها، یا باید پلتفرمی برای مقابله طراحی کنیم یا دانشجویان بسیجی نقش پلتفرم را به عهده گیرند و نفربه‌نفر افرادی را که تحت تاثیر تجاوز رسانه‌ای هستند، آزادسازی کنند.

وی یکی از ویژگی‌های دانشجویان را توجه به استدلال معرفی کرد و گفت: در جنگ شناختی و ترکیبی، باید به سرمنشاهای فکری و تهاجم‌ها برگردیم و قصه را از آنجا آغاز کنیم که مهم‌تر از مسئله حجاب است. زیرا دانشگاه محل بیان مهم‌ترین دیدگاه‌های راهبردی و مسیرهای اول انقلاب تاکنون بوده است.

کد خبر 624620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.