رخداد ۱۸۴ مورد حریق و حادثه طی هفته گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد حوادث هفته گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۸۴ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امدادرسانی شده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رخداد حوادث هفته گذشته در اصفهان اظهار کرد: از تاریخ پنجم تا دوازدهم آذرماه ۱۸۴ مورد حریق، حوادث و خدمات ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امدادرسانی شده که از این تعداد ۹۵ مورد حریق، ۶۵ مورد حادثه و حدود ۲۴ مورد خدمات ایمنی بوده که حوادث در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه ضرورت رعایت نکات ایمنی و به خاطر سپردن شماره ۱۲۵ باید مدنظر شهروندان قرار گیرد، ادامه داد: هفته گذشته در تمام مدارس استان به ویژه شهر اصفهان مانور زلزله برگزار شد، در یکی از این مدارس آتش‌نشانی و گروه‌های امدادی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و فرماندار اصفهان مانور اجرا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: لازم است نکات ایمنی در زمان رخداد زلزله مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید یکی از اعضای خانواده در کلاس‌های مخصوص آموزش زلزله حضور یابند و آموزش‌ها را به سایر افراد منتقل کنند.

وی با بیان اینکه دانستن نحوه مواجهه با حوادث به ویژه زلزله برای جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی حائز اهمیت است، اضافه کرد: در زمان رخداد زلزله باید افراد در چارچوب درها قرار گیرند و اگر در خیابان حضور دارند در مجاورت ساختمان‌ها قرار نگیرید، همچنین ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شود که ضدزلزله و از استحکام بالایی برخوردار باشند.

کاوه‌آهنگران خاطرنشان کرد: افراد از چیدن وسایل اضافه در راه‌پله‌ها و محل‌های خروج اضطراری خودداری کنند، افراد هنگام حریق و حادثه از آسانسور استفاده نکنند، زیرا ممکن است آسانسور دچار سقوط یا حریق شود، همچنین لازم است کلیدهای مخصوص قطع خودکار برق و گاز و آب در منازل تعبیه شود.

کد خبر 624601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.