نقش فرهنگ‌سازی در کاهش تولید زباله

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: نخستین اقدام به منظور کاهش تولید زباله، فرهنگ‌سازی و تفکیک آن از مبدا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود مؤمنی امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در راستای تقاضای مکرر شهروندان و به استناد ماده ۷ قانون مدیریت پسماند از طریق مجاری قانونی نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام و قرارداد منعقد کرده است.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدأ در فاز یک با نصب حدود هشت کانکس در محلات مختلف شهر آغاز شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه افزایش روزانه تناژ پسماند و زباله‌های شهری مستلزم برخورد اصولی و فنی است، خاطرنشان کرد: نخستین اقدام به منظور کاهش زباله، فرهنگ‌سازی و تفکیک پسماند از مبدا است.

مؤمنی تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا از نظر صرفه‌جویی در انرژی و کمک به وضعیت اقتصادی شهروندان دارای مزیت است و از فعالیت زباله‌گردهای غیرقانونی جلوگیری می‌کند. اجرای موفق این پروژه نیازمند همکاری شهروندان است تا بتوان از ۱۳۰ تن زباله روزانه در بهترین حالت و با کمک شهروندان از دفن حدود ۱۲ درصد آن جهت کمک به حفظ محیط زیست جلوگیری کرد.

وی گفت: شهروندان جهت تحویل زباله‌های شهری در مناطق یک و دو می‌توانند به مکان‌های پیش‌بینی شده در بلوار معلم، چالشتر جنب شهرداری، میرآبادغربی، گودال چشمه جنب پارک جانبازان، خیابان امیرکبیر مقابل مسجد امام جواد (ع)، خیابان پاسداران جنب پارک پاسداران، بلوار کاشانی جنب هواشناسی و پارک تهلیجان جنوبی واقع در پارکینگ مقابل خیابان ناصرخسرو مراجعه کنند.

کد خبر 624590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.