اردوهای راهیان نور و پیشرفت، خودباوری دانش‌آموزان را رشد می‌دهد

استاندار اصفهان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت، خودباوری و اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان را رشد می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی شامگاه امروز یکشنبه سیزدهم آذر در برگزاری یکصد و شصت و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید براساس نیازهای فکری مخاطبان با کیفیت مطلوب برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: در برپایی این اردوها، باید بسته فرهنگی و آموزشی خاصی تدوین شود.

وی ادامه داد: برای کسب نتایج بسیار مناسب و پاسخ‌دهی لازم به مخاطبان و گروه‌های هدف باید از ورود کلی و بدون برنامه‌ریزی لازم به این مقوله‌های فرهنگی خودداری کنیم.

استاندار اصفهان افزود: در اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید دانش‌آموزان را با توانایی‌ها و دستاوردهای مختلف ایران در حوزه‌های صنعتی، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی و پیشینه‌های تاریخی‌هویتی و دانشمندان و علمای گذشته کشور بیشتر آشنا کنیم و نیز شهدای دوران حماسه و ایثار این سرزمین را به آن‌ها نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت، خودباوری و اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان را رشد می‌دهد، گفت: با برنامه‌ریزی و تدوین مقوله‌های فرهنگی در این عرصه‌ها، دانش‌آموزان به این آگاهی دست خواهند یافت که پشت تمام پیشرفت‌های ایران اراده‌ای قوی و مستحکم قرار دارد که توانسته به نحو احسنت اقتدار نظام را در حوزه علم و فناوری ترسیم کند و این موضوع مهم خودباوری آن‌ها را توسعه می‌دهد و هویت ملی ما را هم تقویت می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید براساس نیازهای فکری مخاطبان با کیفیت مطلوب طی سناریوهایی مهم از شرح دستاوردها و توانایی‌های مختلف ایران در تمام حوزه‌های فرهنگی، علمی و حماسه و ایثار اجرایی شود، اظهار کرد: جوامع غرب نداشته‌های خود را برای هویت، فرهنگ و پیشینه‌سازی به‌عنوان داشته جلوه می‌دهند، اما ما به داشته‌ها و پیشینه‌های با ارزش خودمان توجه چندانی نداریم و نگاهی کلی و بدون برنامه‌ریزی داریم.

وی اضافه کرد: اهداف برگزاری این اردوها باید توسط افراد و تیم متخصص و باتجربه طی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزارکنندگان تدوین و مشخص شود تا بتوانیم برای ارتباط با مخاطبان امروز دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان، جاذبه‌های ضروری و ارزشمند را ایجاد کنیم. چراکه دشمنان با هزاران ترفند شب را روز و برعکس جلوه می‌دهند و به‌دنبال رخنه کردن در اذهان آن‌ها هستند، پس برای مقابله با این توطئه‌ها و ترفندها باید برنامه‌ریزی، و اهداف صحیح را تدوین کنیم.

کد خبر 624533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.