داوران بخش رادیویی «جشنواره ملی میراث‌فرهنگی» معرفی شدند

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در احکام جداگانه، داوران بخش رادیویی نخستین جشنواره ملی میراث‌فرهنگی را معرفی کرد.

به‌گزارش ایمنا، علی دارابی در احکامی جداگانه، علی بخشی‌زاده، مریم جلالی، ایوب آقاخانی، حسین ساعی، بهروز رضوی‌نژاد، آتوسا مؤمنی، شهرام گیل‌آبادی، وحید اسدی و مهدی شاملو را به‌عنوان داوران بخش رادیویی نخستین جشنواره ملی میراث‌فرهنگی منصوب کرد.

آثار دریافتی تولیدات چندرسانه‌ای در بخش صداوسیما و سینما و فضای مجازی نخستین جشنواره ملی میراث‌فرهنگی دو هزار و ۹۲۵ اثر است، همچنین آثار بخش رادیویی شامل ۲۶۶ اثر در قالب و ساختار نمایش رادیویی، گزارش رادیویی، مستند رادیویی، PSA و پادکست است.

در بخشی از حکم قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی برای داوران آمده است:

بازآفرینی و معرفی میراث باشکوه فرهنگی کشور به همراه ابزارهای فرهنگی، ادبی و هنری توسط هنرمندان عرصه‌های مختلف و آحاد مردم موجب تقویت هویت ملی و انسجام بنیان‌های اجتماعی امری ضروری و ارزشمند است. این معرفی‌ها درگذر زمان سال‌به‌سال، فصل‌به‌فصل و روزبه‌روز نو شده و با پیدایش ابزارهای نوین ان‌شاءالله به‌روزتر خواهد شد.

حفظ و تداوم حیات میراث ملموس یک ملت تنها به شناسایی، مرمت و حفظ فیزیکی این ارزش‌ها نیست. بلکه باید در کنار حفظ فیزیکی سرمایه‌های تاریخی و ملی ابزارهای مختلف ادبی، هنری و فن‌آورانه را بکار گرفت تا وسعت دامنه آگاهی و شناخت ملی و جهانی از این آثار تعمیق یافته و مانا شود.

این آثار نقش بی‌بدیلی در تعمیق شناخت و آگاهی عمومی داخلی و خارجی داشته و موجب هم‌افزایی خواهد شد. ضمن آنکه برگزاری جشنواره و تشویق و حمایت از خالقان آثار ارزشمند؛ میراث را تبدیل به مسئله عمومی و مطالبه و فرهنگ عمومی خواهد کرد.

نخستین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به همت معاونت میراث‌فرهنگی کشور و باهدف پاسداری از میراث کشور، ارزش‌گذاری و اهمیت بخشیدن به میراث ملی و تولید و حمایت از تولید آثار باکیفیت تلاشگران و هنرمندان و جوانان با موضوع میراث‌فرهنگی کشور به میزبانی استانداری یزد برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش رادیویی (پادکست، نمایش رادیویی، مستند رادیویی، مستند گزارشی(، Psa سینمایی و تلویزیونی (فیلم کوتاه، نیمه‌بلند و بلند، سریال، پویانمایی و عروسکی، مستند، کلیپ و نماهنگ) ،همچنین فضای مجازی (تولیدات کوتاه کاربرساخته شامل عکس، فیلم، کلیپ، نماهنگ، ویدئو کوتاه و موشن گرافیک) برگزار خواهد شد.

توجه به خلاقیت در بازآفرینی و معرفی میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس ایران‌زمین به مخاطبان عام و خاص، زمینه‌‏سازی برای گسترش تأثیر فرهنگی ایران در داخل و خارج از مرزهای سیاسی و ایجاد فرهنگ نوین، دانش‏‌بنیان و اشتغال‏‌آفرین ازجمله رویکردهای این جشنواره به شمار می‌رود.

کد خبر 624451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.