فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون داشتن تجهیزات لازم ممنوع است

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه داشتن تجهیزات لازم برای فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی الزامی است، گفت: برخورد قانونی با رانندگان و شرکت‌های متخلف در این راستا ضروری است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت تجهیزات ضروری ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: با توجه به افزایش تصادفات در فصل پاییز و زمستان، رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید جهت فعالیت در این ناوگان تجهیزات لازم و ضروری را همراه داشته باشند، در غیر این صورت سوار کردن مسافر و بار زدن در وسایل نقلیه بدون تجهیزات لازم و ضروری تخلف محسوب شده و با راننده متخلف و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی متخلف نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگان جهت فعالیت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید دارای جعبه کمک‌های اولیه، علائم ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، دستگاه سپهتن، زنجیر چرخ و لاستیک‌های آجدار باشند، همچنین رانندگان اتوبوس‌های مسیرهای برون‌مرزی علاوه‌بر این تجهیزات باید دارای کولر و بخاری آماده به کار متناسب با فصل بهره‌برداری، سیستم صوتی و تصویری مناسب و یخدان یا یخچال الکتریکی با قابلیت ارائه آب گرم و سرد باشند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در توصیه‌ای به رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: پیش از اقدام برای سفر، از شرایط جوی اطلاعات کامل دریافت و با تجهیزات کامل و مناسب سفر کنند، داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات مخصوص فصل زمستان نیز الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مأموران تیم‌های گشتی پلیس راه استان اصفهان به صورت ویژه در حال رصد فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستند و با رانندگان متخلف به شدت و در چارچوب قانون برخورد خواهند کرد.

کد خبر 624449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.