مناسب‌سازی ۵۸۵ متر از معابر شهری خمین

شهردار خمین گفت: شهرداری در سال جاری ۵۸۵ متر از معابر شهری را برای تردد افراد دارای معلولیت ترمیم و مناسب‌سازی کرده است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح مناسب‌سازی معابر از سال ۹۷ در خمین آغاز شد و تاکنون بسیاری از معابر این شهر از جمله بلوار شهید بهشتی، منتظری جنوبی، آرامستان، خیابان ساحلی جنوبی، بلوار قدس و خیابان آزادی مناسب‌سازی شده است.

وی افزود: اقدامات عمرانی، پیاده‌روسازی و کف‌سازی در سطح شهر با اولویت مناسب‌سازی برای تردد عمومی انجام می‌شود و شهرداری در سال جاری ۵۸۵ متر از معابر شهری را برای تردد افراد دارای معلولیت ترمیم و مناسب‌سازی کرده است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: مسیر ویژه روشندلان در پیاده‌روسازی مناطق مختلف شهر و پازل سکه‌ای T شکل در ابتدا و انتهای مسیر و بر سر تقاطع‌ها ایجاد شده است.

احمدی تصریح کرد: ایجاد رمپ ویژه عبور صندلی چرخ‌دار و کالسکه کودکان در محل‌هایی که اختلاف ارتفاع دارند، اجرای راه‌بند ویژه عبور صندلی چرخ‌دار به منظور جلوگیری از ورود موتور سیکلت، ساخت راه‌بند ترافیکی در محل تقاطع با خیابان‌ها و محل پل‌ها از اقدامات شهرداری در حوزه مناسب‌سازی است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی نصب تابلو و علائم ویژه اطلاع‌رسانی در معابر پرتردد شهر به منظور کنترل سرعت و آرام‌سازی ترافیک، تردد و اختصاص پارکینگ ویژه معلولان در خیابان شریعتی، آموزش رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات و سرویس‌دهی به معلولان به مدت ۳۰ ساعت از دیگر اقدامات این نهاد خدماتی در زمینه مناسب‌سازی است.

شهردار خمین از نصب ۱۰ ورق فلزی دو متری آج‌دار روی کانیو در کوچه‌های بلوار بهشتی برای عبور معلولان ویلچر دار خبر داد و گفت: مالکان ساختمان‌های عمومی هنگام اخذ پروانه ساختمانی ملزم به رعایت ضوابط ویژه معلولان و احداث رمپ هستند.

وی افزود: وجود درب بازشو، سرویس بهداشتی، رمپ و آسانسور حداقل‌هایی است که یک معلول برای حضور در جامعه باید از آن بهره‌مند باشد و امید است مسئولان مدیریت شهری با همکاری بهزیستی و دیگر نهادهای متولی امر، نسب به مناسب‌سازی اماکن عمومی برای حضور معلولان اقدام کنند.

کد خبر 624391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.