باقری: تهران و مسکو بر سر سازوکارهایی برای پیشبرد روابط توافق کردند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه در مسکو برای توسعه روابط ایران و روسیه گفت: دو طرف ضمن مرور روابط دوجانبه در چند ماه گذشته، چارچوب‌ها و سازوکارهایی را برای پیشبرد روابط با توافق یکدیگر تعبیه کردند.

به گزارش ایمنا، علی باقری‌کنی درباره محور دیدار با مقامات روسیه اظهار کرد: مناسبات ایران و روسیه فقط محدود به موضوع سوریه نبوده است و نیست؛ تهران و مسکو در حوزه قفقاز همکاری‌های بسیار خوبی با یکدیگر دارند و چارچوب ۳+۳ الگوی بسیار خوبی برای امنیت‌سازی منطقه‌ای در حوزه قفقاز است.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه با اشاره به اضافه شدن روسیه به نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به پیشنهاد ایران افزود: موضوع افغانستان نیز یک زمینه همکاری خیلی خوب منطقه‌ای ایران و روسیه برای امنیت‌سازی در این کشور است به ویژه در شرایطی که غربی‌ها حضور به اصطلاح عینی خود را در افغانستان پایان داده‌اند.

باقری درباره جزئیات سفرش به روسیه اظهار کرد: در دیدار با همتایان خود در روسیه، دو طرف بار دیگر ضمن مرور روابط تهران‌-مسکو در چند ماه گذشته، برآوردی از وضعیت در دوره جدید داشتند و بر همین اساس هم چارچوب‌ها و سازوکارهایی را برای پیشبرد روابط با توافق هم تعبیه کردیم.

وی ادامه داد: اینگونه تعاملاتی که میان وزارت خارجه‌های ایران و کشورهای همسایه وجود دارد، هم بسترساز توسعه مناسبات و هم تحکیم‌کننده روابط در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی خواهد بود که می‌تواند پشتوانه مستحکمی هم برای استقرار ثبات و امنیت منطقه‌ای باشد و هم زمینه‌ساز توسعه و رفاه کشور و مردم را فراهم کند.

کد خبر 624375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.