ضرورت تبیین مسائل بین حوزه و دانشگاه/مدل‌های جدید کسب‌وکار برای بانوان تعریف شود

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در صحن علنی میزبان مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ در صحن علنی میزبان مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بودند و درباره مباحث فناوری و تکنیک‌های سخت برای تحقق ارزش‌های فرهنگی در جامع، بحث و تبادل نظر کردند.

تبیین مسائل در میان جامعه نخبگانی ضروری است

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در رأس مجامع علمی به‌ویژه در حوزه و دانشگاه با افرادی روبه‌رو هستیم که مشکلات امروز را می‌خواهند با راه‌حل دیروز برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تبیین مسائل در میان جامعه نخبگانی به ویژه حوزه و دانشگاه ضروری است تا مطلب به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) موضوع هوش مصنوعی را مطرح کردند این مطلب به ذهن می‌آید که ایشان ۲۰۰ سال از زمان خودشان جلوتر هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نیازمند مطالبه عمومی هستیم، گفت: فناوری وجود دارد و اگر ما آن را انتخاب نکنیم خود را به ما تحمیل می‌کند، اما آن گونه که دیگران می‌خواهند.

وی با بیان اینکه فناوری لازمه داشتن قدرت در دنیای امروز است، افزود: باید نسبت به عملیاتی کردن راهکار در حوزه فناوری نرم، مجموعه‌ای در شهرداری شکل بگیرد؛ به‌ویژه درباره مسائلی که مربوط به مدیریت شهر است.

توسعه نوآوری نیاز امروز مدیریت شهری است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت شورای عالی فناوری در شهرداری، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم ستاد نوآوری شهرداری در راستای حمایت از کارآفرینان و تعامل با آن‌ها شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز مدیریت شهر توسعه نوآوری است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز دغدغه بهره‌وری داریم، زیرا از ظرفیت‌های مکانی موجود در حوزه فرهنگی به نحو شایسته استفاده نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری خانه نوآوری و خلاقیت، افزود: تحول در نوجوانان ما ایجاد شده است، آن‌ها حتی دوست دارند از اوقات فراغت خود جهت نوآوری استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت خانه جوان گفت: این خانه می‌تواند در راستای تحقق خلاقیت و نوآوری نیز فعال شود و در ذیل این خانه، خانه خلاقیت و نوآوری شکل بگیرد.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در راستای ظرفیت خانه خلاق و نوآوری اشراق، می‌طلبد که تمام عرصه‌ها و سلول سلول شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد تا بدانیم در کدام بخش می‌توان از ظرفیت فناوری نرم استفاده کرد.

تعریف مدل‌های جدید کسب و کار برای بانوان

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به لزوم تعریف مدل‌های جدید کسب‌وکار برای بانوان اظهار کرد: خانه نوآوری در تهران یکی از این فضاهای بسیار خوب است که در کنار خود محلی به عنوان مهدکودک برای نگهداری کودکان دارد که این مدل‌ها قابل توسعه است.

وی ادامه داد: در یک‌سال‌ونیم گذشته در مدیریت شهری و شورای اسلامی به دنبال توسعه و ایجاد چنین مدل‌هایی بودیم و حتی در حوزه فرهنگ نیز باید از مدل واگذاری مراکز فرهنگی که اکنون وجود دارد عبور کنیم و به سوی ایجاد خانه‌های نوآوری و شتاب‌دهنده برویم.

کد خبر 624368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.