اصفهان در رأس آلوده‌ترین شهرها/ چالش آب همچنان پابرجاست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان به خصوص وزارت نیرو در حوزه آب به‌رغم قول‌های داده شده و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان، برنامه‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ در شصت‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز معلولان، اظهار کرد: معلولان باید از امکانات کافی برابر برخوردار شوند، اما به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته با مضیقه‌هایی به‌خصوص در حوزه مناسب‌سازی و حمل‌ونقل عمومی روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه جامعه معلولان حقی دارند و ما نیز نسبت به آنها دینی بر گردن داریم، گفت: معلولان همچون دیگر شهروندان مشتاق حضور در شهر هستند، در این راستا امیدواریم برای شنیدن دغدغه‌های آن‌ها در جلسه‌ای خدمت اعضای تشکل‌های این قشر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران آلودگی هوا، گفت: هفته گذشته نیز مطرح کردم هر دو فاز نیروگاه شهید منتظری از سوخت مایع استفاده می‌کند، در این راستا قرار شده است برنامه‌ای سه ساله در حوزه تبدیل و ارتقای نیروگاه‌های اطراف شهر اصفهان و پیگیری انرژی‌های تجدیدپذیر تدوین شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از آلایندگی‌ها و معادل ۶۷ درصد آن مربوط به آلاینده‌های ثابت یعنی کارخانه‌ها و ۳۳ درصد مرتبط با بخش متحرک است که پیگیری برای رفع آلایندگی کارخانه‌های بزرگ اطراف اصفهان مدنظر قرار دارد.

نورصالحی با اشاره به لزوم انتقال بعضی کارخانه‌ها، کوره‌های آجرپزی و ساماندهی آن‌ها، تصریح کرد: مناطق صنعتی اطراف اصفهان به خصوص آن‌ها که آلایندگی دارد، باید ساماندهی شود.

وی درباره توسعه نامبارک منطقه صنعتی محمودآباد که در دولت نهم و دهم آغاز شد، افزود: مسئولان قضائی استان درگیر این موضوع هستند تا بتوانند از توسعه این قبیل صنایع آلاینده جلوگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینی نیز به حوزه طلاسازی اختصاص پیدا کرده است که سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری باید برای انتقال این صنعت تلاش کند.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده، اضافه کرد: اگر اصفهان در رأس آلوده‌ترین شهرها قرار دارد، باید در بخش نوسازی ناوگان تاکسی، اتوبوس و اضافه کردن کاتالیست و فیلتر که از تشدید آلودگی جلوگیری کرد، اگر پالایشگاه بنزین یورو پنج تولید می‌کند و مضرات آن برای اصفهان است، اولویت آن نیز باید برای اصفهان باشد.

نورصالحی با اشاره به لزوم کاهش سفرهای درون‌شهری اظهار کرد: حوزه حمل‌ونقل باید برای استفاده کمتر از خودرو فرهنگ‌سازی کند که البته قبل از آن باید حمل‌ونقل عمومی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: مسئولان به خصوص وزارت نیرو در حوزه آب به‌رغم قول‌های داده شده و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان، برنامه‌ای ندارند، اما اگر برای کاهش آن اقدام نمی‌کنند، جهت تشدید این بحران نیز گامی برندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مسئولان استان پیگیر هستند و امیدواریم مسئولان ملی به‌خصوص وزارت نیرو در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به کسب‌وکارهای خرد و خانگی گفت: بسیاری از کسب‌وکارهای خرد در دو ماه گذشته دچار آسیب شدند که شهرداری می‌تواند از طریق سازمان‌های میادین و فرهنگی به این حوزه کمک کند. پیش از این میدان امام علی (ع) برای عرضه تولیدات خانگی پیش‌بینی شده بود، لذا باید تلاش کرد تا قبل از پایان سال‌جاری، فضاهایی برای حضور برنامه‌ریزی شده، مدیریت شده و شناسنامه‌دار افرادی که نیاز به درآمدزایی دارند، ایجاد شود.

نورصالحی با اشاره به برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های آن‌ها تسهیل صدور پروانه دفاتر کار بود تا به این ترتیب مشاغل خدماتی با سرمایه کم و اشتغال بالا بتوانند در شهر فعالیت کنند، رونق بگیرند.

کد خبر 624332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.