آرژانتین ۲- استرالیا یک/ گذر سخت آلبی سلسته از کانگوروهای سخت کوش

تیم ملی آرژانتین با پیروزی سخت مقابل استرالیا، حریف هلند در مرحله یک چهارم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _شنبه، دوازدهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های آرژانتین و استرالیا در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک آرژانتین به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های آرژانتین و استرالیا

ورزشگاه: احمد بن علی (الریان)

گل‌ها: لیونل مسی (دقیقه ۳۵)، خولین آلوارز (دقیقه ۵۷) برای آرژانتین؛ انزو فرناندز (گل به خودی، دقیقه ۷۷) برای استرالیا

اخطار: جکسون ایروین (دقیقه ۱۵)، میلوش دگنک (دقیقه ۳۸) از استرالیا

آرژانتین: امیلیانو مارتینس، کریستین رومرو، ناهیل مولینا (۸۰- ازکوئیل پالاسیوس)، نیکولاس اوتامندی، مارکوس آکونا (۷۱- نیکولاس تاگلیافیکو)، انزو فرناندس، رودریگو دی‌پائول، الکسیس مک‌آلیستر (۸۰- گونزالو مونتیل)، آلخاندرو گومس (۵۰- لیزاندرو مارتینز)، لیونل مسی و خولین آلوارز (۷۱- لائوتارو مارتینز)

سرمربی: لیونل اسکالونی

استرالیا: متئو رایان، میلوش دگنک (۷۱- فران کاراچیچ)، کای روولس، هری سوتار، عزیز بهیچ، کینو باکوس (۵۸- آیدین هروستیچ)، آرون موی، جکسون ایروین، متیو لکی (۷۱- گارانگ کول)، میچل دوک (۷۱- جیمی مک لارن) و ریلی مک‌گری (۵۸- کریگ گودوین)

سرمربی: گراهام آرنولد

داور: شیمون مارسینیاک (لهستان)

شرح بازی:

دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در حالی آغاز شد که مطابق انتظار این آرژانتین بود که بازی را هجومی و رو به جلو آغاز کرد. با این حال اما دفاع منطقی و فشرده استرالیا در زمانی که آرژانتین قصد حمله و فشار روی دروازه این تیم را داشت مانع خلق موقعیت برای آلبی سلسته می شد. استرالیا البته به دفاع مطلق رو نیاورده بود و در دقایقی از بازی حتی شانس خود را برای باز کردن دروازه آرژانتین امتحان می کرد که البته با توجه به کمبود نفرات در زمان حمله راه به جایی نمی برد. بازی در نیمه نخست بسیار کم موقعیت و تا حدودی سرد دنبال می شد تا اینکه روی تک موقعیت آرژانتین در نیمه نخست لیونل مسی که هزارمین بازی دوران حرفه ای خود را تجربه می کرد روی فرصت طلبی و هوش بالای خود با ضربه ای زمینی و زیبا از درون محوطه جریمه استرالیا گلزنی کرد و آلبی سلسته را پیش انداخت.

با آغاز نیمه دوم اسکالونی، سرمربی آرژانتین با اضافه کردن یک مدافع وسط در دقیقه ۵۰ تغییر تاکتیک داد و به جای دو دفاع مرکزی، از سه مدافع مرکزی استفاده کرد، تغییر تاکتیکی که جواب داد و آرژانتین که بازی بهتری در نیمه دوم ارائه می داد در دقیقه ۵۷ اختلاف را دو برابر کرد. با این گل تا حدودی خیال آرژانتین بابت پیروزی راحت شد اما این پایان کار نبود و تعویض های گراهام آرنولد و بازی انتحاری استرالیا ورق را به سود این تیم چرخاند و استرالیا با گلی که در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند اختلاف را به حداقل رساند. بازی در دقایق پایانی با فشار سنگین استرالیا و ضد حملات آرژانتین بسیار جذاب شده بود اما در حالی که موقعیت های زیادی در این دقایق به وجود آمد گلی سهم دو تیم نشد تا همان پیروزی دو بر یک آرژانتین، حکم به صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی دهد.

آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی هلند می رود که موفق به پیروزی ۳ بر یک مقابل آمریکا در مرحله یک هشتم نهایی شده بود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۵- آرژانتین) - توپی که در محوطه جریمه استرالیا به اوتامندی رسیده بود به مسی سپرده شد تا او با حرکتی رو به جلو و ضربه زمینی کات دار با پای چپ دروازه استرالیا را روی اولین خطر جدی این تیم باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۵۷- آرژانتین) - پاس رو به عقب به متئو رایان، دروازه بان استرالیا با پرس سنگین دی پائول و آلوارز روی او همراه شد تا رایان به اشتباه بیفتد و توپی که از اختیار او خارج شده بود با ضربه آرام اما دقیق آلوارز به گل دوم آرژانتین تبدیل شود.

۱-۲ (دقیقه ۷۷- استرالیا) - توپ برگشتی از محوطه جریمه آرژانتین در موقعیتی خوب به گودوین رسید و ضربه پای چپ محکم او پس از برخورد به انزو فرناندز وارد دروازه این تیم شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- کرنر ارسالی استرالیا از سمت چپ در محوطه جریمه آرژانتین با ضربه سر هری سوتار بلند قامت همراه شد اما توپ او قدرت و دقت لازم را نداشت تا مدافعان آرژانتین توپ را دور کنند.

دقیقه ۵۰- مسی در موقعیتی خوب روی قوس محوطه جریمه استرالیا صاحب توپ شد اما ضربه او که در حالتی نامتعادل نواخته می شد پس از برخورد به مدافعان استرالیا در دستان متئو رایان آرام گرفت.

دقیقه ۶۶- شوت محکم مسی از پشت محوطه جریمه با فاصله ای زیاد از بالای دروازه استرالیا به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱- عزیز بهیچ با یک حرکت و نفوذ فوق العاده به درون محوطه جریمه آرژانتین می رفت که گل تساوی را به تساوی برساند اما تکل لحظه آخری مدافع آرژانتین ضربه نهایی او را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۱- ضربه پای چپ کاتدار هروستیچ از پشت محوطه جریمه آرژانتین با اختلافی کم از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹- در یک ضد حمله مسی توپ را تا پشت محوطه جریمه استرالیا پیش آورد و با یک پاس لائوتارو مارتینز را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما ضربه نهایی مارتینز به آسمان زده شد!

دقیقه ۴+۹۰- در آخرین دقایق بازی مارتینز با یک و دویی که با مسی کرد صاحب موقعیت گل شد اما ضربه اش توسط رایان برگشت داده شد.

دقیقه ۷+۹۰- استرالیا روی آخرین حمله خود که روی یک ارسال از سمت چپ به وجود آمد نزدیک بود توسط کول که در تیر دور صاحب موقعیت شده بود بازی را به تساوی بکشاند اما امیلیانو مارتینز با واکنشی خوب توپ را مهار کرد.

اتفاقات ویژه:

  • این هزارمین بازی لیونل مسی از زمان آغاز دوران حرفه ایش به عنوان بازیکن بود که با گلزنی هم برای او همراه شد.
  • لیونل مسی با ۳۵ سال و ۱۶۲ روز به مسن ترین گلزن آرژانتین در مرحله حذفی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

بهترین بازیکن:

لیونل مسی که گل اول بازی را روی ضربه ای هوشمندانه به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 624234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.