وضعیت سلامت آب در کشور چگونه است؟

یک دکترای شیمی آلی گفت: آب کشور حاوی آلایندگی‌های بسیاری است و هنگامی که از تصفیه‌خانه‌های شهری عبور می‌کند نیز به دلیل قدیمی بودن تجهیزات املاح آن به خوبی جذب و پاک‌سازی نمی‌شود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انواع مختلف آب و دلیل سخت شدن آن، اظهار کرد: به طور کلی آب دو دسته سخت و نرم تقسیم‌بندی می‌شود؛ البته آب‌های نیمه سخت نیز وجود دارد.

وی افزود: به طور کلی لازم است که مقدار سختی آب در حد مناسبی کنترل شود، زیرا اگر آب منطقه‌ای بیش از حد نرم باشد، تبدیل به آب مقطر خواهد شد و هنگامی که آب بیش از حد سخت باشد، مضرات بسیاری دارد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: آب سخت به نوعی از آب گفته می‌شود که حاوی میزان کلسیم و منیزیم بسیاری است و از جمله عوارض آن نیز می‌توان به نارسایی‌های کلیه و کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های زمینه‌ای اشاره کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت میزان سختی و نرمی آب و عوارضی که برای انسان‌ها دارد در جهان کمپین‌های بسیاری تشکیل می‌شود که میزان سلامت آب را آزمایش کنند.

یوسفی در رابطه با سلامت آب در ایران گفت: متأسفانه در ایران سلامت آب از میزان مثبت خود فاصله گرفته است و عملاً حجم آلایندگی آب بسیار زیاد است، زیرا ایران کشوری صنعتی محسوب می‌شود.

وی افزود: آب کشور حاوی آلایندگی‌های بسیاری است و هنگامی که از تصفیه‌خانه‌های شهری عبور می‌کند نیز به دلیل قدیمی بودن تجهیزات املاح آن به خوبی جذب و پاک‌سازی نمی‌شود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: بخشی از آلودگی‌های آب پس از عبور از تصفیه‌خانه به منازل منتقل می‌شود و عوارض بسیاری به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً درصد مطلوب سختی و نرمی آب توسط سازمان جهانی بهداشت همچنین آب و فاضلاب هر منطقه مشخص می‌شود؛ به دلیل سختی آب در کشور پیشنهاد می‌شود که از تجهیزات تصفیه آب خانگی استفاده کرد؛ این تجهیزات قادر است که میزان سختی و نرمی آب را تا حد مناسبی کنترل کند.

کد خبر 624219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.