آمار و ارقام پنالتی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ تا پایان مرحله گروهی + مقایسه با جام‌جهانی ۲۰۱۸

تا پایان مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۱۴ پنالتی اعلام شد. از این پنالتی‌ها، ۹ ضربه وارد دروازه شد و ۵ ضربه از دست رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی ⁧۲۰۲۲⁩ قطر پس از گذشت حدوداً سه هفته در مرحله گروهی، شب گذشته به پایان رسید و پس از اتمام بازی‌های گروهی (A، B، C، D، E، F، G، H)، تکلیف ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی و ۱۶ تیم حذف‌شده از جام‌جهانی رسماً مشخص شد.

یکی از اتفاقات جالب توجهی که در ۴۸ بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رخ داد، پنالتی‌های نه‌چندان زیاد کسب‌شده برای تیم‌ها و درمقابل، از دست رفتن پنالتی‌ها بود که درمجموع آمار جالبی را به‌ثبت رساند.

طی انجام سه هفته مرحله گروهی، ۱۴ پنالتی توسط داوران برای تیم‌ها اعلام شده است. آرژانتین و پرتغال با دو پنالتی کسب‌کرده، بیشترین سود را از پنالتی‌ها داشتند و تیم‌های ملی اکوادور، سنگال، ایران، ولز، کانادا، عربستان، لهستان، غنا، آلمان و اسپانیا هر کدام یک پنالتی به‌دست آوردند.

آمار و ارقام پنالتی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ تا پایان مرحله‌گروهی+مقایسه با جام‌جهانی ۲۰۱۸

در ۱۶ بازی هفته اول، درمجموع ۹ پنالتی توسط داوران و VAR اعلام شد که هفت ضربه پنالتی به گل منجر شد و فقط دو پنالتی از دست رفت. در ۱۶ بازی هفته دوم، دو پنالتی گرفته شد و فقط یکی از آنها به تور دروازه چسبید. در ۱۶ بازی هفته سوم نیز، داوران فقط سه بار نقطه پنالتی را نشان دادند که یکی از آنها به گل تبدیل شد و دو پنالتی دیگر از دست رفت‌.

انر والنسیا، مهدی طارمی، گرت بیل، لیونل مسی، ایلکای گوندوغان، فران تورس، کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و اسماعیل سار پنالتی‌هایشان را به گل تبدیل کردند.

همچنین رابرت لواندوفسکی، آلفونسو دیویس، سالم الدوساری، لیونل مسی و آندره آیو پنالتی‌های خود را از دست دادند.

در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، آمار پنالتی‌ها در تمام بخش‌ها بیشتر از جام‌جهانی ۲۰۲۲ بوده است. دوره قبل، ۲۴ پنالتی درمجموع ۴۸ بازی مرحله گروهی اعلام شده بود که ۱۹ ضربه به گل تبدیل شد و ۵ ضربه پنالتی نیز از دست رفت.

ضمن اینکه سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار، از فناوری VAR در جام‌جهانی استفاده می‌شد و داوران پس از گذشت چهار سال، در جام‌جهانی ۲۰۲۲، به‌طور کامل و جامع از نحوه استفاده از این فناوری آگاه هستند و امکانات نیز برای ضایع نشدن حق تیم‌ها بیشتر شده است.

آمار و ارقام پنالتی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ تا پایان مرحله‌گروهی+مقایسه با جام‌جهانی ۲۰۱۸

مقایسه آماری جام‌جهانی ۲۰۱۸ با ۲۰۲۲ ازلحاظ پنالتی‌ها در مرحله گروهی به شرح زیر است:

دور اول مرحله گروهی:

جام‌جهانی ۲۰۱۸: ۹ پنالتی کسب‌شده و ۷ پنالتی منجر به گل

جام‌جهانی ۲۰۲۲: ۹ پنالتی کسب‌شده و ۷ پنالتی منجر به گل

دور دوم مرحله گروهی:

جام‌جهانی ۲۰۱۸: ۷ پنالتی کسب‌شده و ۶ پنالتی منجر به گل

جام‌جهانی ۲۰۲۲: ۲ پنالتی کسب‌شده و یک پنالتی منجر به گل

دور سوم مرحله گروهی:

جام‌جهانی ۲۰۱۸: ۸ پنالتی کسب‌شده و ۶ پنالتی منجر به گل

جام‌جهانی ۲۰۲۲: ۳ پنالتی کسب‌شده و یک پنالتی منجر به گل

بدین ترتیب، پنالتی‌های اعلام‌شده توسط داوران برای تیم‌ها در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸، معادل ۱.۷ برابر پنالتی‌های اعلام‌شده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است. همچنین دقت بازیکنان در گل کردن ضربات پنالتی در جام‌جهانی ۲۰۱۸، حدوداً ۲.۴ برابر بیشتر از بازیکنانی بوده که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ پشت ضربات پنالتی ایستاده‌اند. با وجود اینکه در مرحله گروهی جام‌جهانی گذشته، ۱۰ پنالتی بیشتر از جام‌جهانی فعلی توسط تیم‌ها به‌دست آمده بود، دقیقاً به تعداد پنالتی‌های از دست رفته در جام‌جهانی ۲۰۲۲ (پنج پنالتی)، بازیکنان ضربات پنالتی را از دست داده بودند.

کد خبر 624200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.