مقاومت قوی، سد راه رشد شاخص کل

تازمانی‌که شاخص کل بین دو سطح یک میلیون و ۴۰۰ و ۴۲۰ هزار واحد محصور باشد، احتمال تغییر روند مؤثر وجود نخواهد داشت؛ احتمال رشد قیمتی بازار تا وقتی از سطح یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد عبور نکنیم، محدود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز یک روند متعادلی را سپری کرد؛ شاخص کل رشد ۳۴۸ واحدی را داشته و شاخص هم‌وزن افت ۹۶ واحدی را داشته، ارزش معاملات در سطح سه هزار میلیارد تومان بوده است، نمادهای کگل، فولاد و فملی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای حکشتی، شپنا، شتران بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، مارون و تجلی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای بپاس، شاوان، زاگرس و ددانا بیشترین تأثیر منفی را داشته است، از اتفاقات مهم امروز بازدید رئیس سازمان بورس با ایران‌خودرو بوده و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده که در این یادداشت قرار داده شده است؛ همچنین نرخ بهره بین بانکی نیز تغییری نداشته، نرخ دلار نیز تغییر محسوسی نداشته است و دلیل رفتار نوسانی اندک بازار نیز همین موضوع بود۰ است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۳۴۸ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۷ هزار ۷۱۹ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت ۹۶ واحد در سطح ۴۱۳ هزار ۱۸ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۸۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۸ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۷۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۰ هزار ۱۱۲ و ۱۵۹ هزار ۳۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۱۷۰ و سه میلیارد ۱۵۷ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

افران، فردا، پالایش، کمند، خگستر.

بیشترین حجم معامله

افران، خگستر، خودرو، خساپا، شستا.

بیشترین افزایش قیمت

ختور، کنور، بشهاب، اتکامح، کساوه.

بیشترین کاهش قیمت

حکشتی، غاذر، حفارس، دزهراوی، ولصنم.

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

مقاومت قوی، سد راه رشد شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد

تحلیل: پیش بینی یک روند تعادلی را خواهیم داشت. تا زمانی که شاخص کل بین دو سطح یک میلیون ۴۰۰ و ۴۲۰ هزار واحد محصور باشد، احتمال تغییر روند مؤثر وجود نخواهد داشت احتمال رشد بازار تا زمانی که از سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد عبور نکنیم احتمال رشد قیمتی محدود خواهد بود.

بازدید مجید عشقی از ایران خودرو پس از تثبیت عرضه خودروهای پرمتقاضی در بورس کالا

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز به همراه رضا عیوض‌لو، عضو هیئت مدیره این سازمان از شرکت ایران‌خودرو بازدید خواهند کرد. دو هفته قبل بود که پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای پرمتقاضی ایران‌خودرو در بورس کالا با موفقت عرضه شد و پیگیری‌های سازمان بورس تا عرضه کامل تمام خودروهای پرمتقاضی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تا آخر امسال ادامه خواهد داشت.

این آغازی خواهد بود بر پایان قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو، که با پیگیری مستمر سازمان بورس در حال رسیدن به سرانجام نهایی است. سرانجامی که در آن دستت دلالان از هزاران میلیارد رانت قطع شده و از این پس این سود به جیب سهامداران عدالت و سایر سرمایه‌گذاران بازگشته و خودروهای پرمتقاضی نیز ارزان‌تر از بازار آزاد به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

شرایط مشارکت در بورس بین‌الملل مناطق آزاد اعلام شد

مشارکت در «بورس بین‌الملل مناطق آزاد» برای تمامی متقاضیان منتشر و شرایط آن از جمله داشتن سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورویی و داشتن منابع یا درآمد ارزی با منشأ خارجی اعلام شد.

مجمع فولاد

مجمع عمومی به طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مشارکت ۶۹.۱ درصد از سهامداران برگزار شد. در این مجمع، هیئت مدیره و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و بازرس علی‌البدل پیشنهاد شدند.

نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار مخالفت کرد و گفت: در راستای دستورالعمل بورس و حمایت از حسابرسان دوره برگزار کرده‌ایم که تحت نظر جامعه حسابرسان هستند و نظارت کافی بر آن‌ها داریم. نباید پس از چهار ماه به شرکت اجازه دهیم که بعد از اجرای امور کاری و قرار گرفتن در روال کاری، حسابرس را تغییر دهد. در حالی که چند روز دیگر حسابرس باید گزارش تلفیقی شش ماهه را ارائه کند، بعید به نظر می‌رسد که حسابرسی که امروز انتخاب می‌شود، بتواند گزارش شش ماهه را در زمان مناسب ارائه کند و نگران این تخلف هستیم.

با این حال با رأی مثبت مجمع، مسئولیت حسابرسی از شرکت وانیان نیک تدبیر سلب و به سازمان حسابرسی محول شد. در این مجمع یکی از سهامداران نسبت به اینکه شرکت فولاد، شرکت خصوصی است و نباید مشمول اجراییات کمیته حسابرسی وزارت اقتصاد قرار بگیرد، اعتراض کرد.

کگهر و درآمد ماهانه

سنگ‌آهن گهر زمین در پایان دوره ۱۱ ماهه به جمع درآمدی ۲۶۰۶۹.۷ میلیارد تومان رسیده که ۳۳ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی بوده است. مقدار فروش داخلی افت ۱۲ درصدی و میانگین نرخ فروش محصولات افزایش ۶۹ درصدی داشته است. در دوره مشابه پارسال محل درآمد صادراتی شرکت از فروش کنسانتره سنگ‌آهن بوده اما در این دوره گندله صادر کرده و درآمد ۲۰۳۳.۸ میلیارد تومان آن ۸۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه قبلی بوده است. کگهر در این دوره ۴۶ میلیارد تومان از محل ارائه خدمات به دست آورده است.

نقشه بازار

مقاومت قوی، سد راه رشد شاخص کل

کد خبر 624187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.