کیفیت آموزش در هنرستان‌های شهری و روستایی یکسان نیست!

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: میزان هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هنرستان‌های اصفهان به ۴۵.۳۱ درصد رسیده است.

سیداحمد بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در استان وجود دارد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، حدود دو درصد به تعداد دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در استان اضافه شده است.

وی در خصوص تأمین اعتبار برای تجهیزات هنرستان‌های اصفهان طی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ که نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: منابع دولتی این تجهیزات در سفر رئیس جمهوری به اصفهان در اختیار آموزش و پرورش استان اصفهان قرار داده شد و هنرستان‌های استان نیز با مشارکت‌های مردمی و اولیا در راستای تأمین و تجهیز، همکاری مطلوبی داشته‌اند. تجهیز هنرستان‌ها در مناطق محروم بیشتر مورد توجه بوده تا به دانش‌آموزان این مناطق نیز آموزش‌های لازم و در حد استاندارد ارائه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، دو درصد به تعداد دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در استان اضافه شده است، گفت: سال گذشته ۴۳.۳۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کردند و با کمک تمام همکاران و رسانه‌ها که اهمیت ویژه‌ای به مباحث آموزشی و مهارت‌آموزی داشته‌اند، توانسته‌ایم امسال در استان اصفهان این میزان را به ۴۵.۳۱ درصد برسانیم، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تعداد دانش‌آموزان حدود ۱.۹۳ درصد رشد داشته است.

جذب هنرآموزان متخصص در هنرستان‌های اصفهان با کمبود نیروی ماهر

وی موضوع کیفیت‌بخشی به هنرستان‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر تنها دانش‌آموزان را به سمت هنرستان‌ها ترغیب و هدایت کنیم، رسالت آموزش و پرورش در این راستا اجرایی شده، کار اصلی، کیفیت‌بخشی به دانش‌آموختگان این مقاطع است که برای تحقق این امر مهم، امسال تعدادی از هنرآموزان متخصص را در رشته‌هایی که نیرو و کارکنان قابل توجهی نداشته‌اند، جذب کرده‌ایم.

بنی‌لوحی در خصوص کیفیت آموزشی در هنرستان‌های استان اصفهان، اضافه کرد: بدون شک نمی‌توانیم نگاه یکسانی به این موضوع مهم داشته باشیم، چرا که از لحاظ جنسیت تا حدودی هنرستان دخترانه و پسرانه متفاوت است و کیفیت آموزشی در هنرستان‌های ناطق شهری با شهرستان‌ها و روستا به‌طور کامل تفاوت دارد، اما در قرارگاه "عدالت تربیتی و بسیج آموزشی برابر" که از تابستان در تمام استان‌ها به‌ویژه اصفهان تشکیل شده، لزوم پیگیری دغدغه‌های مدارس مناطق و شهرستان‌های محروم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 624161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.