۶۰۰ دکل مخابراتی در سطح شهر وجود دارد/پرداخت کرایه حمل‌ونقل عمومی با یک کارت مشترک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج با بیان اینکه ۶۰۰ دکل مخابراتی در این کلان‌شهر وجود دارد، گفت: به منظور ساماندهی دکل‌های مخابراتی با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبه‌رو شدیم، با این وجود در مسیر تعامل هستیم، اما چنانچه ضوابط کمیسیون ماده ۱۰۰ رعایت نشود با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید حق‌شناس در نشست خبری که امروز _شنبه دوازدهم آذرماه برگزار شد، با اشاره به خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج، اظهار کرد: این سازمان که از سال ۹۰ راه‌اندازی شده یکی از سازمان‌های نوپای شهرداری کرج است که با ۲۱۷ کارمند که بیشتر آنها تحصیلات دانشگاهی دارند، در بحث پیشبرد اتوماسیون خدمات شهری، فعالیت می‌کند.

وی افزود: حوزه شهر هوشمند از ابتدای امسال به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و درگاه کرج من به منظور تسهیل در ارائه خدمات فعال شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج خاطرنشان کرد: خدماتی همچون شهرسازی، عوارض خودرو، ارتباط ۱۲۷، خدمات آرامستان‌ها، دبیرخانه و مهندسی ناظر و تدوین سند ثبت هوشمند در این سازمان انجام شده است.

حق‌شناس تصریح کرد: از مجموع ۱۲ هزار تاکسی کرج، برای حدود ۱۳۰۰ تاکسی QR تولید شده که با اپلیکیشن‌هایی همچون آپ، قابل پرداخت است و آمادگی داریم این امکان برای تمام تاکسی‌های سطح شهر راه‌اندازی شود.

زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های سطح شهر فراهم شده است

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های سطح شهر فراهم شده است، تاکید کرد: بحث کیف پول در همه جای دنیا متداول است، اما در ایران هنوز جا نیفتاده است، چراکه زیرساخت‌های لازم وجود ندارد؛ بنابراین به اجبار وارد تسویه پرداخت‌ها و مشکلات این حوزه شدیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اضافه کرد: در نظر داریم شهروندان کرجی با حساب شهروندی خود برای هر سه وسیله نقلیه مترو، اتوبوس و تاکسی با یک کارت مشترک، کرایه پرداخت کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه ۶۰۰ دکل مخابراتی در شهر کرج داریم و در حال اخذ مجوز به منظور ساماندهی آنها هستیم، گفت: به منظور ساماندهی دکل‌های مخابراتی با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبه‌رو شدیم، با این وجود در مسیر تعامل هستیم، اما چنانچه ضوابط کمیسیون ماده ۱۰۰ رعایت نشود با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

وی افزود: دکل مخابراتی در فواصل مساوی وجود ندارد؛ لذا برای کم شدن فواصل و تسهیل در برقراری ارتباط، تعداد دکل‌ها را افزایش می‌دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج تصریح کرد: پروژه مشارکتی دیتاسنتر شهرداری، پیاده‌سازی پروژه FTTH و فروش خدمات فنی، نرم‌افزاری و مشاوره‌ای به سایر شهرداری‌ها به درآمدزایی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کمک کرده است.

حق‌شناس اظهار کرد: شهرداری کرج در راستای ارائه یکپارچه خدمات الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری، امکان پرداخت عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک، سوابق پرداختی و تمام امور مربوط به شهرسازی را برای شهروندان از طریق این درگاه فراهم کرده است.

کد خبر 624153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.