سطح درآمدهای شهری و روستایی با انتظار مردم همخوانی ندارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ناهمخوانی سطح درآمدهای شهری و روستایی با انتظار مردم باعث شد تا نارضایتی از شورای اسلامی شهر و روستا به‌وجود آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه دوازدهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ناهمخوانی سطح درآمدهای شهری و روستایی با انتظار مردم باعث شد تا نارضایتی از شورای اسلامی شهر و روستا به وجود آید.

وی گفت: تعدادی از روستاها با کمبود اعتبار جهت انجام زیرساخت‌های روستایی برای آسفالت معابر روبه‌رو است که با توجه به اعتبارات ماده ۵۸ قانون دهیاری‌ها باید به روستاهایی که سرانه پایینی نسبت به کشور دارد، کمک بیشتری شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات روستاها ناشی از نبود اعتبار کافی جهت دهیاری‌ها، تأمین آب شرب پایدار و سالم، آسفالت معابر و کوچه‌های بین روستایی، نبود اینترنت، نوسازی ناوگان و جمع‌آوری زباله روستایی است.

وی افزود: استان چهارمحال‌وبختیاری از جمله بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود در یک بازه زمانی یکسان، اگر در استان ما یک متر جاده احداث می‌شود، در سایر استان‌ها ۱۰ متر جاده ایجاد شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه لازمه رشد روزافزون جمعیت و توسعه اقتصادی، گسترش طرح‌های زیربنایی در استان است، خاطرنشان کرد: جهت تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در استان به خصوص تکمیل محورهای مواصلاتی می‌طلبد از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهر هفشجان یکی از شهرهای ویژه برای تولید و پرورش نیروهای انسانی به‌ویژه در حرفه جوشکاری با قدرت‌های درآمدزایی و اقتصادی بالا برای کشور است، اما جزو شهرهای کمتربرخوردار از امکانات علمی، رفاهی و تفریحی در کشور بوده که نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.

کد خبر 624142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.