حمایت مدیریت شهری از احداث مسجد در محلات شهر

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره جدید مدیریت شهری کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته روشن کردن نقاط تاریک شهر» تشکیل شده است، در این راستا هر کجا نیاز به مسجد باشد، از صدور پروانه تا اختصاص زمین و کمک مالی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح در جمع نمازگزاران حسینیه انصار المهدی محله بابوکان گفت: شایسته است شهروندان مطالبات خود را از طریق کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی و مساجد جمع‌بندی کنند و به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر برسانند.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته روشن کردن نقاط تاریک شهر» تشکیل شده است، در این راستا هر کجا نیاز به مسجد باشد، از صدور پروانه تا اختصاص زمین و کمک مالی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اعضای شورای ششم به صورت مستمر در محلات مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند و شهروندان می‌توانند موارد شخصی و محلی خود را با اعضای شورای اسلامی شهر در میان بگذارند.

ارتقای کیفیت زندگی در محله بابوکان

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه مشکلات محلی این منطقه از طریق معتمدان محلی، اشخاص و اصناف در محلات احصا و اولویت‌بندی شده است، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی و بررسی‌های صورت گرفته، سال آینده محله بابوکان به عنوان یکی از محلات هدف برای رفع محرومیت و ارتقای کیفی محلات در لیست پروژه‌های محله‌محور منطقه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال آسفالت معابر محله بابوکان با بودجه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان انجام شده است که این روال تا پایان سال نیز ادامه دارد، افزود: در سال جاری سه برابر سال گذشته، معابر اصلی و فرعی محله بابوکان آسفالت شده است، البته عمق مشکلات محلی در زمینه روکش و آسفالت زیاد است.

حمایت مدیریت شهری از احداث مسجد در محلات شهر

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از آغاز عملیات روکش آسفالت محله انصار المهدی (عج) بابوکان خبر داد و تصریح کرد: عملیات زیرسازی و روکش آسفالت ۵۰ درصد محله بابوکان در بودجه سال‌جاری پیش‌بینی و انجام شده است و مابقی نیز در سال آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بازدیدهایی از این محله انجام و پروژه‌های آن به صورت محلی دنبال و در بودجه لحاظ می‌شود که یکی از این پروژه‌ها مربوط به شهرک انصار المهدی (عج) است.

صیرفی نژاد تاکید کرد: مسجد یا حسینیه بودن انصار المهدی (عج) در شهرک باید توسط شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف شود تا شهرداری بتواند در قالب کمک به مساجد عملیات عمرانی انجام دهد.

وی با اشاره به حجم بالای محرومیت در منطقه دو گفت: با تغییر رویکرد ایجاد شده در مدیریت شهری در راستای عدالت‌محوری، ارتقای کیفی محلات و مناطق محروم اولویت فعالیت شهرداری منطقه دو برای سه محله دهنو، ولدان و بابوکان قرار داده شده است، اما با محدودیت و بضاعت شهرداری، طی یک یا دو سال کمبودها برطرف نمی‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان نصب وسایل حرکت درمانی در پارک و فضای محلی، تعیین تکلیف مسجد بابوکان، رفع آلایندگی‌های ناشی از بعضی مشاغل، تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی، افزایش خطوط اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بابوکان را از جمله موارد در دست بررسی برای این محله برشمرد.

به گزارش ایمنا، ساخت مسجد، زمین ورزشی، نامناسب بودن آسفالت و ناهمواری‌های خطرآفرین، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و محلی از جمله مهمترین مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان منطقه دو شهرداری بود.

کد خبر 624126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.