جرائم تخلفات ماده ۱۰۰ شهرداری افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از برنامه‌های شورای ششم اراک این است که در تدوین دفترچه عوارض ارائه خدمات سال ۱۴۰۱ میزان جرایم تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش یابد تا از این طریق بتوان از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر جلوگیری کرد.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از روش‌های جلوگیری از ایجاد تخلفات در ساخت‌وساز می‌توان به کاربرد بازبینی در طرح تفصیلی است؛ گزارش‌ها و تحلیل‌ها نشانگر این است که این رویه در عمل مؤثر نیست، زیرا اگر سطح اشغال یک ساختمان را از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش دهیم، باز هم برخی سازندگان ۷۰ درصد سطح اشغال را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: سازندگان همواره به دنبال این هستند که از شرایط موجود بیشترین بهره را ببرند، در حالی که نباید ضوابط و مقررات را در این زمینه نادیده گرفت، از این‌رو شورای اسلامی شهر اراک افزایش جرایم را برای کاهش تخلفات در اولویت سیاست‌های خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: همچنین در کارگروه معماری و شهرسازی نیز جلساتی را با اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای کاهش تخلفات برگزار کرده‌ایم که هنوز به راهکارهای جامعی در این زمینه دست نیافته‌ایم و این مقوله در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های شورای ششم اراک این است که در تدوین دفترچه عوارض ارائه خدمات سال ۱۴۰۱ میزان جرایم تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش یابد تا از این طریق بتوان از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر جلوگیری کرد.

کد خبر 624118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.