بیمارستان آفتاب هشتم خور، طبلی توخالی

رئیس شورای اسلامی شهر خور با اشاره به مشکلات بیمارستان آفتاب هشتم این شهر گفت: رفع مشکل بهداشت و درمان در شهرستان خوروبیابانک، نیازمند همت مسئولان استان اصفهان است‌.

رسول ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مسئولان استان اصفهان تمام تمرکز خود را بر رفع مشکل بحران آب و آبرسانی معطوف کرده و از شهرستان‌های کوچک همچون خوروبیابانک غافل شده‌اند، اظهار کرد: مردم این نقطه از استان، از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان آفتاب هشتم در شهر خور ساخته شده است، اما به غیر از پزشک دائم عمومی، متخصص طب اورژانس و اطفال هیچ پزشک متخصصی به صورت دائم ندارد، تاکید کرد: مگر مردم این شهرستان که بیش از ۴۰۰ کیلومتر با اصفهان فاصله دارند و نگهبان کویر هستند، نباید از حداقل‌های رفاهی بهره‌مند شوند؟

رئیس شورای اسلامی شهر خور خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد بیماران اورژانسی شهرستان خوروبیابانک به دلیل نبود امکانات یا دریافت بیشتر خدمات پزشکی، به شهرهای دیگر اعزام می‌شوند که علاوه بر تأخیر در اعزام حرکت آمبولانس در جاده‌های دوطرفه و فرسوده منطقه، گاهی زمان طلایی درمان را از دست می‌دهند و در مسیر برگشت با آمبولانس شهرداری به خانه ابدی می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های بهداشتی همچون دستگاه‌های مختلف در بیمارستان آفتاب هشتم فراهم است، ادامه داد: یک نفر دانش‌آموخته که بتواند کارهای سونوگرافی انجام دهد، در این بیمارستان وجود ندارد و مردم گاهی در ماه تنها چند روز آن هم اگر پزشکی به منطقه دعوت شود یا از طریق گروه‌های جهادی (که در طول سال یک یا دو بار در منطقه حضور دارند) از این خدمت استفاده می‌کنند و مابقی ایام، اگر کارشان به سونوگرافی افتاد باید با به جان خریدن خطرهای مختلف جاده‌ای، تَن به سفر ۲۰۰ کیلومتری بدهند و خود را به سونوگرافی شهرهایی همچون اردکان یا میبد در استان اصفهان برسانند.

ایزدی گفت: در خصوص قانون جوانی جمعیت که بارها و بارها از آن نام برده می‌شود، این شهرستان از حضور یک متخصص زنان و زایمان یا کسی که غربالگری‌هایی که سلامت جنین را تأیید می‌کنند، بی‌بهره است و خانواده‌ها در طول ایام بارداری چندین نوبت برای این موضوع باید به مرکز استان سفر کنند و این خود به تنهایی عاملی برای اجرا نشدن درست قانون جوانی جمعیت در این منطقه است.

وی افزود: اگر مدیران به جای اینکه به آمار جمعیتی نگاه کنند، به فاصله‌ها، محرومیت منطقه، قناعت، صبر مردم و نبود زیرساخت‌های لازم برای زندگی توجه کنند، اتفاقات بهتری در شهرستان خوروبیابانک رخ خواهد داد.

کد خبر 624091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.