پیوست مناسب‌سازی ویژه معلولان در طرح‌های شهری

شهردار سیدآباد چناران گفت: طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی حوزه شهری برای نخستین‌بار در این شهر دارای پیوست مناسب‌سازی ویژه معلولان می‌شود.

احسان ترمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: تمام طرح‌های شهری قبل از بهره‌برداری باید مورد ارزیابی و تأیید جامعه معلولان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این ارزیابی‌ها موانع پیش‌روی معلولان شناسایی و برای رفع آنها اقدام می‌شود، افزود: در قالب یک فراخوان عمومی از افراد دارای معلولیت در قالب گروه‌های مختلف درخواست شد نظرات خود را در خصوص موانع رفت‌وآمد بررسی کنند و مورد ارزیابی قرار دهند.

شهردار سید آباد چناران خاطرنشان کرد: مسیرهای ورودی و خروجی، جایگاه‌های توقف خودروهای شخصی و عمومی و رمپ‌های ویژه معلولان مورد ارزیابی کارشناسان جامعه معلولان قرار می‌گیرد.

ترمه گفت: تلاش مجموعه شهری این است که فضاهای عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود و این مهم به دلیل کارکردهای جامعه شهری در آینده نزدیک به خوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب‌سازی و آماده شود، افزود: به منظور تحقق این هدف، نگاه‌ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه‌ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 624089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.