ژردان شقیری در فوتبال سوئیس جاودانه شد

ژردان شقیری با گلزنی مقابل صربستان، پنجمین گل از ۹ گل آخر سوئیس در جام‌های جهانی گذشته را به‌ثمر رساند و در کنار مسی و رونالدو، در سومین جام‌جهانی از ۲۰۱۴ تاکنون گلزنی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال صربستان و سوئیس از ساعت ۲۲:۳۰ امشب _جمعه یازدهم آذرماه_ در آخرین بازی مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل یکدیگر ایستادند و این دیدار که در ورزشگاه ۹۷۴ شهر راس‌ابوعبود برگزار می‌شود تا این لحظه با برتری ۳ بر ۲ سوئیس مقابل صربستان دنبال می‌شود.

در نیمه‌اول تیم‌ملی سوئیس ابتدا موفق شد با شلیک پای‌چپ دیدنی ژردان شقیری در دقیقه ۲۰ به‌گل برسد؛ گلی که منجر به رقم‌زدن رکوردهای جدیدی توسط وینگر کوتاه‌قامت سوئیسی‌ها شد.

ژردان شقیری با این گل، تعداد گل‌های خود برای سوئیس در جام‌های جهانی را به عدد پنج رساند؛ جالب‌تر اینکه از ۹ گل اخیر سوئیس در جام‌جهانی، پنج‌گل آن توسط شقیری به‌ثمر رسیده است.

وی با گلزنی مقابل صربستان، پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، سومین بازیکنی شد که در هر سه‌دوره جام‌های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ گلزنی کرده است. شقیری در جام‌جهانی ۲۰۱۴ سه‌گل، در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و این جام فعلی یک‌گل وارد دروازه حریفان کرده است.

شماره ۲۳ سوئیسی‌ها همچنین برای دومین‌بار مانند جام‌جهانی ۲۰۱۸ موفق شد در دومین بازی‌اش مقابل صربستان گلزنی کند.

کد خبر 624038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.