کامرون یک_ برزیل صفر/کامرون مرد تا برد و بعد حذف شد

تیم ملی برزیل در حالی آخرین بازی خود در مرحله گروهی را برگزار می‌کند که امیدوار است عنوان بهترین صدرنشین مرحله گروهی جام جهانی را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز_جمعه یازدهم آدرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، دو تیم برزیل و کامرون روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند که کامرون موفق شد با یک گل برزیل را شکست دهد.

دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های کامرون و برزیل

ورزشگاه: لوسیل

گل‌ها: ابوباکار (دقیقه ۹۰+۲) برای کامرون

اخطار: تولو (دقیقه ۶) و کانده (دقیقه ۲۸) و فای (دقیقه ۳۳) و ابوباکار (دقیقه ۸۱) از کامرون، میلیتائو (دقیقه ۷) و گیمارش (دقیقه ۸۵) از برزیل

اخراج: ابوباکار (دقیقه ۹۰+۳) از کامرون

کامرون: اپاسی، فی، ووه، ابوسه، تولو، انگامالئو (۸۶- امبکلیانگیسا، کانده (۶۸- نچامامبوئمو (۶۴- توکو اکامبیچوپوموتینگ، ابوباکار

سرمربی: ریگوبرت سانگ

برزیل: ادرسون، آلوز، میلیتائو، برمر، تلس (۵۵- مارکینیوش)، فرد (۵۵- گیمارش) فابینیو، مارتینلی، رودریگو (۵۵- ریبرو)، آنتونی (۷۹- رافینیا)، ژسوس (۶۴- پدرو)

سرمربی: تیته

داور: اسماعیل الفتح

شرح بازی:

برزیل با اندیشه کسب سومین سه امتیاز خود در جام جهانی پا به رقابت با کامرون گذاشته و امیدوار است تا عنوان برترین صدرنشین مرحله گروهی جام جهانی را یدک بکشد. مهاجمین جوان و قدرتمند برزیل از جمله مارتینلی، رودریگو، ژسوس و آنتونی همگی امروز اولین بازی خود در جام جهانی برزیل را آغاز می‌کنند. آنها در پنج دقیقه ابتدایی چند لمس خوب داشتند اما نتوانستند در دقایق ابتدایی خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد کنند. کامرون در این مسابقه مطابق پیش بینی با عملکردی دفاعی ظاهر شد و وینگر های برزیل مهمترین نقش را در ترتیب دادن حملات جدید داشتند. با وجود برنامه‌های برزیل، کامرون با دفاع مطلق تمام تلاشش را در نیمه اول به کار بست تا بتواند از باز شدن دروازه‌اش جلوگیری کند و موفق به انجام این کار نیز شد.

در نیمه دوم، کامرون که نیاز به پیروزی برای صعود داشت شروع به انجام حملات بیشتر کرد و فرصت‌هایی را نیز روی دروازه برزیل خلق کرد. ادرسون که نمایش خوبی در نیمه اول داشت در نیمه دوم نیز واکنش‌های خوبی به نمایش گذاشت. بهترین شانس‌های برزیل در این مسابقه از ضربات ایستگاهی یا ضربات بلند به دست آمد و دفاع کامرونی غیر قابل نفوذ بود. در ادامه نیمه دوم دو تیم تلاش‌های خود را برای گلزنی و کسب سه امتیاز مسابقه انجام دادند اما هر بار تلاش بازیکنان هجومی با واکنش مدافعین و دروازه‌بان‌ها بی ثمر شد. با این حال بالاخره تیم ملی کامرون توانست مزد دفاع خوب خودش را بگیرد و پس از دفع حملات متوالی برزیل با یک حمله خوب در دقایق تلف شده نیمه دوم به گل اول رسید و ابوباکار نیز به دنبال زدن گل پیروزی، پیراهن خود را هنگام شادی درآورد و به همین خاطر از بازی اخراج شد. کامرون با یک بازی حساب شده، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی را شکست داد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۹۰+۲- کامرون) - یک حمله سریع از سوی کامرونی‌ها در زمان غافلگیری رخ داد تا آرایش بازیکنان دفاعی برزیل در شرایط مناسبی نباشد. ژروم انگوم از سمت راست توپ را روی دروازه ارسال کرد و وینسنت ابوباکار با ضربه سر عالی دروازه ادرسون را فروریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۴: فرد در محوطه جریمه به خوبی توپ را به مارتینلی رساند و ضربه سر این بازیکن با واکنش اپاسی به بالای دروازه رفت و یک کرنر برای برزیل به دست آمد.

دقیقه ۲۱: تیم ملی کامرون بالاخره موفق شد اولین حمله خود را ترتیب دهد. چوپو موتینگ در بال چپ حرکت خوبی را انجام داد اما توپ او به داخل محوطه توسط ادرسون دفع شد.

دقیقه ۳۴: دنی آلوز از راه دور اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه این بازیکن به تور بالایی دروازه خورد و تهدیدی جدی روی دروازه کامرون نبود.

دقیقه ۳۷: شوت آنتونی از گوشه محوطه جریمه به راحتی توسط اپاسی دفع شد.

دقیقه ۳+۴۵: بهترین فرصت کامرون در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده به دست آمد که ضربه سر خطرناک امبومبو توسط ادرسون مهار شد.

دقیقه ۵۰: ابوباکار ضربه خوبی به سمت دروازه برزیل زد که تو با اختلاف اندک از کنار تیرک دروازه این تیم به بیرون رفت. تیم ملی کامرون به وضوح در نیمه دوم تهاجمی‌تر ظاهر شده است.

دقیقه ۵۵: مارتینلی در سمت چپ حرکتی رو به جلو انجام داد و ضربه‌ای به سمت دروازه زد که با واکنش اپاسی مواجه شد و به توپ به کرنر رفت. با زدن ضربه کربر، ریبیرو توپ را به سمت دروازه کامرون روانه کند اما دروازه‌بان این تیم باز هم واکنش خوبی به نمایش گذاشت تا یک کرنر دیگر به دست آید.

دقیقه ۷۸: شوت انتچام از پشت محوطه جریمه ادرسون را وادار به واکنش کرد و این بازیکن به خوبی توپ را در اختیار گرفت.

اتفاق ویژه:

*بنر بزرگ پله قبل از شروع بازی توسط طرفداران برزیلی در سکوها به نمایش گذاشته شد که در روی با آرزوی سلامتی نوشته بود: به زودی خوب شو! اسطوره ۸۲ ساله روز پنجشنبه در بیمارستان بستری شده و شرایط مساعدی ندارد.

*کامرون پس از بیست سال به اولین برد خود در جام جهانی دست یافت.

کد خبر 624021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.