صدور بیش از ۲۰۰۰ رأی بدوی در اغتشاشات/ رابطان شوراهای حل اختلاف ارتباطی مستمر داشته باشند

رسیدگی به پرونده عاملان شهادت روح‌الله عجمیان، لزوم ایجاد ارتباطی مستمر بین رابطان شوراهای حل اختلاف، بررسی وضعیت پزشکی آرش صادقی در زندان و صدور کیفرخواست توماج صالحی به اتهام افساد فی‌الارض را در بسته خبری حقوقی و قضایی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری اظهار کرد: جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۵ نفر از افراد دخیل در ناآرامی‌های روز دوازدهم آبان در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمال‌شهر کرج که به انسداد آزادراه کرج - قزوین و نیز شهادت سیدروح‌الله عجمیان منتهی شد، از روز گذشته در دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد.

وی با بیان اینکه ناآرامی‌های دوازدهم آبان به‌دنبال فراخوان شبکه‌های معاند برای تجمع و به بهانه مراسم چهلم یکی از جان‌باختگان در بهشت سکینه کرج شکل گرفت، افزود: این تجمع غیرقانونی به ایجاد زنجیره انسانی برای انسداد آزادراه منتهی شد و یکی از بسیجیان مدافع امنیت نیز که برای رفع انسداد مسیر در محل حضور یافته بود، توسط اغتشاشگران شناسایی شد و با ضربات متعدد چاقو، سنگ، مشت و لگد به شهادت رسید.

لزوم ایجاد ارتباطی مستمر بین رابطان شوراهای حل اختلاف

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه رابطان شوراهای حل اختلاف در حوزه‌های قضائی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند، افزود: تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می‌شود و از آنجا که رابطان شوراهای حل اختلاف بدون واسطه و مستقیم با مردم سروکار دارند؛ این تعاملات می‌تواند در نحوه فعالیت و حل اختلافات بین مردم بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در این برهه خطیر وظیفه دستگاه قضائی صیانت از امنیت اجتماعی و برخورد قاطع و مقتدرانه با اغتشاشگران و افرادی است که سعی در پیاده‌سازی نقشه‌های عناصر ضد انقلاب دارند، مردم مطمئن باشند که دستگاه قضائی در برخورد با افراد اغتشاشگر و آشوب‌طلب مجازات‌های عبرت‌آموز و بازدارنده اعمال خواهد کرد.

بررسی وضعیت پزشکی «آرش صادقی» در زندان

قوه قضائیه اعلام کرد که حال جسمی آرش صادقی مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد. در پی ادعای مطرح‌شده درباره وضعیت سلامتی فردی به نام آرش صادقی، پیگیری‌های خبرنگار میزان حاکی از آن است که این فرد طی روزهای گذشته، توسط پزشک زندان معاینه دقیق پزشکی شده و در حال حاضر، وضعیت جسمی وی مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد.

برمبنای اظهارات زندانی، وی در سال ۹۷ به‌علت وجود توده‌ای در ناحیه بازوی راست جراحی شده و با تشخیص سارکوم تحت درمان بوده و بهبود یافته است.

براساس این گزارش، با توجه به اظهارات نام‌برده که باید آزمایش‌های دوره‌ای را برای ارزیابی وضعیت سلامت خود انجام دهد، مقرر شده پس از ارائه مدارک و مستندات پزشکی معتبر، وی به مرکز درمانی اعزام شود و آزمایش‌های لازم درباره او انجام شود. وی همچنین به‌تازگی از بعضی مشکلات گوارشی ابراز ناراحتی کرده که پس از تجویز دارو توسط پزشک در حال درمان است.

زیباکلام ادعایش را پس گرفت

صادق زیباکلام که مدعی کشته شدن ۴۰۰ نفر در جریان وقایع ایران شده بود، صبح دوشنبه، هفتم آذر، با مراجعه به دادسرا به توضیح در این باره پرداخت.

زیباکلام طی پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، ضمن انتقاد از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق، ادعایی را مطرح کرد که این ادعا بلافاصله با واکنش دستگاه قضائی مواجه شد و زیباکلام به مرجع قضائی فراخوانده شد.

زیباکلام که مدعی کشته شدن ۴۰۰ نفر در جریان وقایع ایران شده بود، صبح امروز با مراجعه به دادسرا به توضیح در این باره پرداخت. از او در دادسرا مدرک و مستند اظهاراتش خواسته شد و او برای تنویر افکار عمومی عنوان کرد که صحبت‌هایش بر پایه آمارهای ضدانقلاب و یک سازمان به اصطلاح حقوق بشری جعلی بوده است.

زیباکلام در پستی در اینستاگرام، ضمن اذعان به نداشتن هیچ منبع و مأخذ موثق درباره صحت و سقم آمار کشته‌شدگان آبان نوشت: لازم می‌دانم درباره رقم کشته‌شدگان، این توضیح را بدهم که بنده هیچ منبع و مأخذ موثقی درباره صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم.

رقم بیان‌شده در پست دیروز صرفاً بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، شنیده‌ها در فضای مجازی و گفته‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بود. من خودم شخصاً هیچ علم و اطلاع موثقی از آمار کشته‌شدگان ندارم.

صدور کیفرخواست توماج صالحی به اتهام افساد فی‌الارض

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره جزئیات پرونده «توماج صالحی» خواننده رپ اظهار کرد: هفته گذشته کیفرخواست پرونده صالحی صادر و به دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع شد اما هنوز جلسات دادگاه برگزار نشده است.

وی افزود: توماج به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده شده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت‌آمیز متهم است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از اتهامات صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

قتل یکی از سرطایفه‌ها در زاهدان

مهدی شمس‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: عصر امروز امان‌الله شاهوزهی یکی از سرطایفه‌های شهرستان زاهدان، توسط افراد مسلح ناشناس در خیابان بعثت زاهدان مورد سوءقصد قرار گرفته و به قتل رسید.

وی ادامه داد: دستورات قضائی صادر و کاراگاهان پلیس نیز تحقیقات لازم در خصوص شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه نشان از اختلاف طایفه‌ای داشته و تلاش برای دستگیری عامل یا عوامل ادامه دارد.

صدور کیفرخواست متهم پرونده شهادت ۲ بسیجی در خیابان حرعاملی مشهد

محمدحسین درودی، دادستان مرکز استان خراسان رضوی در سومین جلسه قرارگاه رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر اظهار کرد: کیفرخواست پرونده جنایت خیابان حرعاملی که منتهی به شهادت دو دانشجوی بسیجی و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شده بود صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه به هیچکس اجازه مخدوش کردن امنیت جامعه و تعرض به جان و مال مردم را نخواهیم داد، گفت: نظر به مطالبات به حق مردم در رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده ظرف مدت یک هفته طبق موازین قانونی امر شناسایی، دستگیری و رسیدگی به پرونده مذکور در شعبه ویژه بازرسی انجام و اتهام محاربه برای متهم صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب شهرستان مشهد ارسال شد.

صدور بیش از ۲۰۰۰ رأی بدوی در پرونده‌های اغتشاشات اخیر

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده‌های قضائی مربوط به اغتشاشات اخیر گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تاکنون ۱۱۱۸ فقره پرونده به صدور کیفرخواست منتج شده و در جریان رسیدگی قرار دارد، تاکنون در کل کشور نیز تعداد ۲۴۳۲ فقره پرونده نیز منتج به صدور رأی بدوی اعم از محکومیت و برائت شده است.

وی تصریح کرد: روشن است که ایرانِ فردایِ مدنظر تروریست‌ها چگونه است؛ سیاه و تلخ، پر از آشوب و ناامنی و درگیری همچون برخی کشورها که البته این آرزوی خام با هوشیاری مردم و مسئولان بی‌شک موفق نبوده و محکوم به ابطال است

سخنگوی قوه قضائیه افزود: صحنه‌هایی که در خیابان‌های برخی از شهرها مشاهده شد، خواب‌های آشفته تروریست‌ها برای آینده ایران یکپارچه و سربلند را آشکار کرد که به زعم خود امنیت عمومی را مخدوش و خشونت را تئوریزه کرده و تروریست‌ها را تجهیز، اغوا و تشویق می‌کنند.

کد خبر 624015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.