۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مشخصات iPad Air 2022+ قیمت

قیمت آیپد یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب iPad Air 2022 می‌تواند علاقمندان به دنیای آیپد را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، iPad Air 2022 محصول جدید شرکت اپل است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد؛ اپل هشتم مارس ۲۰۲۲ همزمان با معرفی iPhone SE 2022 نسل جدید iPad Air را نیز به نمایش گذاشت؛ این تبلت جدید که iPad Air2022 نام دارد از لحاظ ظاهری تفاوتی نسبت به گذشته ندارد، اما یک تغییر مهم آن را به طور کامل متحول کرده است.

عملیات پردازش در این مدل برای اولین بار در یک مدل Air به چیپ Apple M1 محول شده که نسبت به پروسسورهای سری A توان کاملاً بالاتری را ارائه می‌کند، این تغییر همچنین به افزوده شدن 5G در این تبلت منجر شده که این یکی نیز برای نخستین بار در این خانواده جامع عمل به خود پوشیده است؛ قیمت حافظه پایه در هر دو نسخه وای‌فای و سلولار این تبلت تغییری نداشته، اما حافظه بالاتر آن در هر دو حالت ۲۰ دلار گران‌تر است.

مشخصات 2022 iPad Air

صفحه نمایش و بدنه iPad Air 2022

iPad Air 2022 به صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی از جنس IPS LCD مجهز است. بدنه و فرم iPad Air 2022 از جنس آلومینیوم است که اثر انگشت را روی خود جذب نمی‌کند. این آیپد مجهز به صفحه نمایش با وضوح ۱۶۴۰x۲۳۶۰ پیکسل است که تراکم ۲۶۴ پیکسل در اینچ را دارد. روشنایی صفحه نمایش آن ۵۰۰ نیت است.

در طراحی iPad Air 2022 اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و فشارسنج در نظر گرفته شده است.

دوربین iPad Air

۲۰۲۲ این دستگاه دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید، f/1.8) است، ضبط ویدئوهای حداکثر با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، دوربین سلفی iPad Air 2022 از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی (لنز اولتراواید، f/2.4) تشکیل شده که در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

سخت‌افزار 2022 iPad Air

مهم‌ترین تغییر در ساختار iPad Air 2022 استفاده از پردازنده Apple M1 است که با وجود آن‌که از حضور آن در iPad Pro 12.9 2021 و iPad Pro 11 2021 حالا نزدیک به یک سال می‌گذرد، اما هنوز چیپست توانمندی به حساب می‌آید، این پردازنده هسته‌ای به‌گفته اپل ۶۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی بوده و گرافیک هشت هسته‌ای آن نیز دو برابر سرعت بالاتری را ارائه می‌کند. موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای دیگر نکته قابل اشاره در این مورد پردازنده است که با ارتقای فرآیند یادگیری ماشینی برخی از قابلیت‌های دستگاه از جمله ویرایش تصاویر را با بهبود قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد کرد.

یک تغییر مهم دیگر در این میان به حافظه رم Air جدید تعلق دارد که این بار برخلاف رسم همیشگی اپل در مشخصات دستگاه به آن اشاره شده است؛ تبلت‌های سری Air به طور معمول از حافظه رم کم‌تری نسبت به همتایان PRO خود برخوردار هستند، اما این بار در Air 2022 با جهش بزرگی نسبت به نسل قبلی از یک رم حجیم هشت گیگابایتی استفاده شده که (حداقل در حافظه‌های پایین) تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد، حافظه داخلی دستگاه در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده که هر دو نسبت به قبل بدون تغییر مانده‌اند.

شبکه‌های ارتباطی 2022 iPad Air

قابلیت اتصال به شببکه‌های 5G، HSPA و بلوتوث نسخه ۵.۰, A2DP از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی iPad Air 2022 است.

باتری iPad Air 2022

iPad Air 2022 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری است؛ توان ۲۸.۶ وات ساعتی باتری Air جدید تفاوتی با مدل قبلی ندارد و همان دو رقم رسمی پیشین یعنی ۱۰ ساعت مرور وب با وای‌فای و ۹ ساعت وب‌گردی از طریق شبکه سلولار در این‌جا نیز تکرار شده است. همراه دستگاه یک شارژر ۲۰ واتی USB-C ارائه شده است که در این مورد نیز با تفاوت قابل قبولی روبه‌رو نبوده است.

سیستم عامل iPad Air 2022

iPad Air 2022 به‌صورت پیش‌فرض از iPadOS 15.4 قابل ارتقا به iPadOS 15.4.1 استفاده می‌کند.

قیمت 2022 iPad Air

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت iPad Air 2022 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت iPad Air 2022 با حافظه ۶۴ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود ۲۱ میلیون تومان تا ۲۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا iPad Air 2022 بخریم؟

iPad Air 2022 در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

اگر دوربین برای شما مهم بوده و قصد خرید ۲۰۲۲ iPad Air دارید بهتر است بدانید این آیپد گرچه عملکرد رضایت بخشی از نظر عملکرد دوربین دارد؛ اما در کل دوربین محور نیست.

استقامت باتری، نمایشگر نسبتاً خوب، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی ازجمله ویژگی‌های این آیپد است که همراه با قیمت نسبتاً مناسب، آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل کرده است.

کد خبر 624005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.