توصیه های پلیس راهنمایی ورانندگی شهرضا به والدین دانش آموزان

رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم حقوق عابرین پیاده و به ویژه دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مصطفی غریبی، اظهار کرد: برخی از والدین برای رساندن فرزندان خود به مدارس از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، در همین راستا تجمع این خودروها در ساعات آغازین و پایانی مدارس گلوگاه‌های ترافیکی ایجاد کرده و گاهی موجب انسداد معابر شده و وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی افزود: ازدحام و ترافیک سنگین ایجاد شده در محدوده مدارس برای دانش آموزان اضطراب ایجاد خواهد کرد. به والدین توصیه می‌شود که خودروی خود را در محلی مناسب متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند. فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.

سرهنگ غریبی تاکید کرد: والدین باید نحو صحیح از عرض خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و با آن‌ها تمرین و به آن‌ها تاکید کنند که دانش آموزان باید حین تردد در مسیر مدرسه از پیاده رو استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور شهرضا در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس، مسائل مهمی از جمله سوار یا پیاده شدن در هنگام سوار شدن سرویس مدرسه و بیرون نبردن سر و دست از پنجره و همچنین عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس و سایر خودروهای بزرگ برای گذر از عرض خیابان به دلیل نداشتن دید کافی رانندگان عبوری، نکاتی است که باید به آن‌ها آموزش داده شود.

وی در پایان گفت: از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم حقوق عابرین پیاده و علی الخصوص دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند. از دانش آموزان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره یاد داشته باشند. برهمین اساس وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس بادقت بیشتری حرکت کنیم.

کد خبر 623985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.