لوون بلژیک میزبان مسیر پیاده‌روی شهری به زبان اشاره

ناشنوایان اغلب یک اقلیت فراموش‌شده در شهرها محسوب می‌شوند زیرا معلولیت آن‌ها در مقایسه با سایر توان‌خواهان قابل رؤیت نیست. شهرداری لوون بلژیک به منظور اینکه گردش در شهر را برای ناشنوایان لذت‌بخش کند، راهنمای تصویری دیجیتالی را راه‌اندازی کرده است که حاوی زبان اشاره است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر لوون در بلژیک به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، مسیر پیاده‌روی شهری به زبان اشاره را برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته است. این تور از طریق برنامه‌ای دوستدار کاربر در دسترس خواهد بود که به مردم ناشنوا در جهت‌یابی نقاط دیدنی محلی کمک می‌کند.

این مسیر پیاده‌روی ۱۵ ایستگاه دارد و هر کدام از آن‌ها یک فیلم کوتاه به زبان اشاره فلاندری و به زبان اشاره بین‌المللی با زیرنویس هلندی و انگلیسی به مردم ناشنوا ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، این پیشنهاد جدید شهرداری، دسترسی به مناطق دیدنی را برای گردشگران ناشنوا بسیار افزایش می‌دهد، زیرا بیشتر راهنمایان تور به زبان اشاره مسلط نیستند.

لوون بلژیک میزبان مسیر پیاده‌روی شهری به زبان اشاره

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های پیاده‌روی در شهر به زبان اشاره این است که با همکاری ناشنوایان و بخش فرهنگی حمایت از گردشگری دیجیتال شهر تدارک دیده شده است و به همین علت استانداردهای مورد نیاز برای تدارک یک اپلیکیشن کاربرپسند مخصوص ناشنوایان را دارد. مسئولان شهری هدف از ایجاد این اپلیکیشن را تسهیل کردن هرچه بیشتر گردشگری برای ناشنوایان اعلام کرده‌اند.

دنیز واندوورت، رئیس بخش فرهنگ و گردشگری شهر، در بیانیه‌ای رسمی گفت: "ما فکر می‌کنیم مهم است که همه بتوانند از شهر زیبای ما لذت ببرند. طبق اطلاعات ما، لوون اولین شهری در منطقه فلاندر (ناحیه بزرگی از فرانسه، بلژیک و جنوب هلند) است که با این تور، پیاده‌روی شهری لذت‌بخشی را برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا ارائه می‌دهد."

لوون بلژیک میزبان مسیر پیاده‌روی شهری به زبان اشاره

کد خبر 623971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.