اعطای نشان «فداکاری» به چهار فرمانده صاحب‌نام ارتش

نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی (ع)، به چهار تن از فرماندهان اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

به گزارش ایمنا، براساس مصوبه «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران و به پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثارگری در مسیر اعتلا و سربلندی ایران اسلامی، نشان فداکاری توسط امیرسرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش به «امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی»، «امیر سرتیپ عبدالله نجفی»، «امیر سرتیپ احمد دادبین» و «امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب» فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش که در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن مومنانه و مردانه ایستاده‌اند، اعطا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به دانشگاه افسری و ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی هزار و ۱۸۴ دانشجو و دانش آموخته شهید دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

پیش از آیین اهدای نشان فداکاری به فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش، این فرماندهان در میدان صبحگاه دانشگاه افسری امام علی (ع) حاضر شدند و دانشجویان با اجرای عملیات اعتماد به نفس در کارگاه‌های کوهستان و موانع، آمادگی روحی و جسمی خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین در ادامه، فرماندهان پیشین نیروی زمینی با حضور در کلاس‌های درس و آسایشگاه‌های محل تحصیل خود به مرور خاطرات دوران دانشجویی پرداختند و توصیه‌های لازم را به دانشجویان این دانشگاه به‌عنوان فرماندهان و مسئولان آینده ارتش ارائه کردند.

در مراسم اعطای نشان فداکاری، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

کد خبر 623929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.