اردبیل با کربلا خواهرخوانده می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای تقویت دیپلماسی و بهبود روابط بین ملت‌ها، شهر مذهبی اردبیل با کربلا و نجف خواهر خوانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد انصاری امروز _جمعه یازدهم آذرماه_ در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: به‌منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها و توسعه مناسبت‌های فرهنگی اجتماعی تجاری، اقتصادی وغیره شهر مذهبی اردبیل با کربلا و نجف خواهرخوانده می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشور عراق به‌عنوان کشور دوست و قابل اعتماد ایران است و شهر اردبیل نیز ظرفیت‌های مستعدی در زمینه فرهنگی، گردشگری، تاریخی، اقتصادی و غیره دارد، لذا به زودی اقدامات لازم برای پیمان عقد خواهرخواندگی از طرف شهرداری اردبیل فراهم خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با توجه به ارتباط قوی مذهبی بین کشور عراق و ایران همچنین علاقه شهروندان شریف و حسینی دارالارشاد اردبیل به نجف و کربلا، درخواست شهردار اردبیل مبنی بر عقد پیمان خواهر خواندگی بین این دو شهر این لایحه در جلسه رسمی شورای شهر بررسی و مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

ایجاد و راه اندازی کمیته توافق جدید مطابق لایحه پیشنهادی شهرداری مبنای قانونی ندارد

سلامت صفری، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) قهرمان کربلا و روز پرستار تصریح کرد: مطابق قانون، کل اعضای شورا در کمیسیون تملک حضور دارند که به نظر بنده دیگر نیازی به ایجاد و راه اندازی یک رده همسوی مشابه نیست.

وی با بیان اینکه کلیه تصمیمات قانونی مربوط به تملک و توافق در قالب کمیسیون توافق گرفته می‌شود، افزود: در واقع آنچه در لایحه شهرداری آمده نقش جایگزینی ورثه قبل از فوت پدر را دارد و فلسفه وجودی این کمیته فاقد مبنای قانونی، خود شبهه انگیز بوده و چه بسا در آینده به رویه تبدیل شده و مثل کمیسیون بهای خدمات فساد آور باشد.

صفری گفت: تصور من این است که تصمیم‌های کمیته توافق به‌تدریج به کمیسیون توافق قانونی موجود تحمیل و برای اخذ رأی در صحن شورا به بستر بازی تولید رأی و رأی سازی لوایح منجر شود که این روش با رویکرد مبارزه با فساد اداری همخوانی ندارد و بنده با کلیات لایحه مخالف هستم.

وی با اشاره به سایر مصوبات جلسه رسمی شورای شهر افزود: به لایحه انتشار به‌موقع آگهی مناقصه قراردادهای خدمات شهری مناطق پنج‌گانه و لایحه فراخوان طرح تفکیک پسماند و لوایح کمک به انجمن حمایت از زندانیان اردبیل و کمک به تعمیر سرویس بهداشتی عمومی مسجد اجیرلو و کمک مالی به انجمن سینمای جوان استان و لایحه عقد خواهر خواندگی شهرداری اردبیل با کشور عراق رأی مثبت دادم.

کد خبر 623918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.