روبرتو مارتینز: حواشی و ترس باعث حذف‌مان شد

سرمربی تیم‌ملی بلژیک گفت: در دو بازی ترسو بودیم نه تیمی که من می‌شناسم. ما تحت‌تأثیر سر و صداهایی قرار گرفتیم که از بیرون می‌شنیدیم و احساس می‌کردیم مسئولیت بسیار سنگینی روی شانه‌هایمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روبرتو مارتینس پس از تساوی بلژیک مقابل کرواسی و حذف ناباورانه از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مرحله‌گروهی اظهار کرد: پیروزی در جام‌جهانی آسان نیست. ما در بازی اول مقابل کانادا خودِ واقعی‌مان نبودیم؛ در بازی دوم مقابل مراکش هم مستحق شکست بودیم، اما امروز آماده بودیم، موقعیت‌هایی روی دروازه کرواسی خلق کردیم و برای همین پشیمان نیستیم. ما از دور رقابت‌ها حذف شدیم، اما می‌توانیم با سری بالا قطر را ترک کنیم.

وی افزود: واضح است که می‌خواستیم تا آخر در مسابقات بمانیم. ما می‌خواستیم از گروه‌مان صعود کنیم، اما این کاری بود که همه تیم‌ها به دنبالش بودند. این پایان یک نسل طلایی نیست. افرادی مانند تیلمانس، اونانا و دوکی هستند که می‌توانند آینده این تیم باشند. نسل طلایی، نسل بعدی را با خود می‌آورد.

سرمربی تیم‌ملی بلژیک در پاسخ به این پرسش که همچنان سرمربی شیاطین‌سرخ خواهی ماند؟ خاطرنشان کرد: اکنون زمان صحبت در مورد این موضوع نیست، اما با حذف از جام‌جهانی قطر، دیگر سرمربی تیم‌ملی بلژیک نخواهم بود. این آخرین بازی من در تیم‌ملی بلژیک بود و خب خودتان می‌توانید تصور کنید که چقدر برایم احساسی است. هر اتفاقی که در این رقابت‌ها رخ می‌داد، چه قهرمان می‌شدیم چه مانند الان از مرحله گروهی حذف می‌شدیم، تغییری در تصمیم من برای پایان دادن به کارم در تیم‌ملی بلژیک ایجاد نمی‌شد. تصمیمم هیچ ربطی به حذف‌مان از مرحله گروهی ندارد. الان وقت آن است که بپذیریم این آخرین بازی من در تیم ملی بلژیک است.

روبرتو مارتینز در پایان گفت: به جام‌جهانی که می‌آیید باید سه بازی انجام دهید و ما فقط یک بازی انجام دادیم. در دو بازی ترسو بودیم نه تیمی که من می‌شناسم. ما تحت‌تأثیر سر و صداهایی قرار گرفتیم که از بیرون می‌شنیدیم و احساس می‌کردیم مسئولیت بسیار سنگینی روی شانه‌هایمان قرار دارد. همین مسئله سبب شد که ترس از باختن ذهن‌مان را مشغول کند و اینکه ممکن است حذف شویم و همین موضوع مانع صعودمان شد. اگر بازی خودمان را انجام می‌دادیم و بلژیک واقعی بودیم، قطعاً بهتر از این‌ها نتیجه می‌گرفتیم.

کد خبر 623915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.