نقش شهرداری اصفهان  در جشنواره فیلم کودک پررنگ می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هفته پیش رو خبرهای رسمی از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان منتشر خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا نقش شهرداری اصفهان در این جشنواره پر رنگ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی صبح امروز _جمعه یازدهم آذرماه _در برنامه بی‌واسطه «نشست نوجوانان نصف جهانی با مسئولان شهری» اظهار کرد: برگزاری نشست بی‌واسطه با مسئولان شهری ادامه پیدا می‌کند؛ از این رو نوجوانان شهر می‌توانند پیشنهادات خود مبنی بر اینکه تمایل دارند با کدام مدیر شهری گفت‌وگو رو در رو داشته باشند، اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مطالبات نوجوانان را در حد توان برآورده خواهیم کرد، افزود: امیدواریم با همفکری متقابل شاهد ارتقای این نوع جلسات باشیم تا مدیریت شهر و استان اصفهان افق جدید از نگاه و منظر جوانان و نوجوانان شهر داشته باشند.

استفاده از ظرفیت میدل‌باس‌ها برای سرویس مدارس

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در پاسخ به پرسش‌های نوجوانان در خصوص استفاده از میدل‌باس‌ها گفت: میدل‌باس‌ها، اتوبوس‌های کوچکی هستند که به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری خریداری شده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت میدل‌باس‌ها می‌توان برای سرویس مدارس دانش آموزان استفاده کرد، البته بهره‌مندی از آن به همت و همراهی دانش‌آموزان مرتبط می‌شود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه فرهنگسرای رسانه در مجتمع مطبوعاتی مستقر است، تصریح کرد: این بخش وظیفه برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی افراد علاقه‌مند در حوزه خبر و رسانه را بر عهده دارد و اگر خبرنگاران نیاز به این گذراندن دوره‌های تخصصی دارند، می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری به کمک نخبگان در حوزه حمل و نقل عمومی سامانه «اصرو» طراحی شده است، تصریح کرد: در مسیرهایی که تعداد استفاده‌کنندگان از اتوبوس کم است و ظرفیت اتوبوس‌های بزرگ تکمیل نمی‌شود از اتوبوس‌های کوچک بهره‌مند می‌شویم.

نقش شهرداری اصفهان  در جشنواره فیلم کودک پررنگ می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در دوره قبل مدیریت شهری خرید اتوبوس صورت نگرفته است و همین امر موجب شده تعداد اتوبوس‌ها از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه به ۷۰۰ دستگاه برسد.

وی درباره خاطره نویسی و شعارنویسی روی صندلی‌های اتوبوس و مکان‌های عمومی و آثار تاریخی گفت: دانش‌آموزان و نوجوانان اگر راهکاری برای رفع این معضل دارند می‌توانند ایده‌های خود را ارائه دهند تا این معضل را بتوانیم حل کنیم.

نقش شهرداری در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک پررنگ می‌شود

شاهمرادی با بیان اینکه در هفته پیش رو خبرهای رسمی از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان منتشر خواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا نقش شهرداری اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان پر رنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما این است که اداره مجموعه‌های شهرداری را به نهادهای فرهنگی واگذار کنیم تا در ادامه جوانان و نوجوانان این نهادها این مجموعه‌ها را اداره کنند گفت: البته شرط این واگذاری جایی است که ذیل آن مجموعه به مردم خدمت کنند و کار گسترش یابد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به طرح «شهردار مدرسه» افزود: این طرح ایراداتی داشت که در حال بررسی است که پس از رفع نواقص این طرح عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از جوانان دعوت می‌شود تا به تشکل‌ها بپیوندند ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا فضایی را برای سایر نوجوانان که در تشکل‌ها کمتر حضور دارند، طراحی کنیم تا از نزدیک و رو در رو صحبت‌های آن‌ها را نیز بشنویم.

سیاست کتابخانه‌های شهرداری اصفهان در حوزه خرید کتاب‌های کمک درسی

شاهمرادی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های کمک‌های درسی مورد نیاز سن نوجوان برای شرکت در کنکور گفت: در این دوره تلاش شده است که توجه خاصی به کتابخانه‌ها شود، اما این سیاست وجود دارد که منابع شهرداری را به کتاب‌های کمک درسی اختصاص ندهیم زیرا کتاب‌های کمک درسی مادام در حال تغییر بوده و به نوعی منابع و سرمایه‌های شهروندان با این اقدام از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در طرح نذری کتاب به موضوع کتب درسی توجه شده است و به تازگی یکی از خیرین کتاب‌های کمک درسی فراوانی از کتابخانه‌های شهرداری را به روز کرده است.

کد خبر 623883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.