کاستاریکا ۲ _ آلمان ۴/ عجیب اما واقعی؛ آلمان مانند ۲۰۱۸ در مرحله‌گروهی حذف شد!

تیم‌های ملی کاستاریکا و آلمان راس ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه البیت شهر الخور برای انجام آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، راس ساعت ۲۲:۳۰ امشب پنجشنبه دهم آذر، در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی (F) جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی کاستاریکا و آلمان در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت شهر الخور برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی (F) جام‌جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ملی کاستاریکا و آلمان

ورزشگاه: البیت، شهر الخور (ظرفیت ۶۰ هزار نفر)

کوبل‌داوری: استفانی فراپارت (داور وسط)، نئوزا اینِس‌بک (کمک‌داور اول)، کارِن دیاز مدینا (کمک‌داور دوم) و ساید مارتینز (داور چهارم)

گل‌ها: سرژ گنبری (دقیقه ۱۰- آلمان)، یلتسین تخدا (دقیقه ۵۸- کاستاریکا)، مانوئل نویر (دقیقه ۷۰- کاستاریکا {گل‌به‌خودی})، کای هاورتز (دقایق ۷۳ و ۸۵ آلمان)، نیکولاس فولکروگ (دقیقه ۱+۹۰- آلمان)

کارت زرد: اسکار دوارته (دقیقه ۷۷- کاستاریکا)

کارت قرمز:

وقت اضافه نیمه اول: یک دقیقه

آمار و ارقام نیمه اول:
- مالکیت توپ: کاستاریکا (۳۰٪) - آلمان (۷۰٪)
- موقعیت گل‌زنی و شوت: کاستاریکا (یک‌شوت و یک‌شوت در چارچوب) - آلمان (۱۲شوت و ۴ در چارچوب)
- تعداد پاس صحیح: کاستاریکا (۱۲۲) - آلمان (۳۴۹)

وقت اضافه نیمه دوم: ۱۰ دقیقه

آمار و ارقام کل بازی:
- مالکیت توپ: کاستاریکا (۳۵٪) - آلمان (۶۵٪)
- موقعیت گل‌زنی و شوت: کاستاریکا (۶ شوت و ۴ در چارچوب) - آلمان (۲۰ شوت و ۷ در چارچوب)
- تعداد پاس صحیح: کاستاریکا (۱۳۲) - آلمان (۲۸۸)

ترکیب تیم ملی کاستاریکا:

کیلور ناواس، اسکار دوآرته، کندال واستون، کیشر فولر (جویسون بنته - دقیقه ۷۴)، یلتسین تخدا (آنتونی کونتراس - دقیقه ۳+۹۰)، سلسو بورگس، جوئل کمپل، یوهان ونگاس (رونالد ماتاریتا - دقیقه ۷۴)، برایان اوویدو (روآن ویلسون - دقیقه ۳+۹۰)، براندون آگوئیلرا (یاستین سالاس - دقیقه ۴۶) و خوان‌پابلو وارگاس

سرمربی: لوئیس فرناندو سوارز

ترکیب تیم ملی آلمان:

مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، دیوید رائوم (ماریو گوتزه - دقیقه ۶۷)، یاشوآ کیمیش، سرژ گنبری، لئون گورتزکا (لوکاس کلوسترمن - دقیقه ۴۶) جمال موسیالا، توماس مولر (کای هاورتز - دقیقه ۶۶)، نیکلاس سوله (ماتیاس گینتر - دقیقه ۵+۹۰)، لروی سانه و ایلکای گوندوغان

سرمربی: هانسی دیتر فلیک

شرح‌بازی:

نیمه اول: تیم‌ملی آلمان باتوجه به نیاز مبرم برای کسب پیروزی در بازی امشب برابر کاستاریکا و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی و همچنین از بین‌بردن ناکامی در جام‌جهانی ۲۰۱۸، با بی‌رحمی تمام وارد زمین شد و همان دقیقه دوم نخستین موقعیت جدی‌اش را ایجاد کرد؛ این نمایش ادامه پیدا کرد تا زخم اول را سرژ گنبری به کیلور ناواس بزند؛ بازی سراسر تدافعی و بدون برنامه کاستاریکا نیز شرایط را برای حملات متوالی آلمانی‌ها فراهم کرد تا با در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان، فرصت‌های پیاپی روی دروازه حریف ایجاد کند.

نیمه دوم: با آغاز نیمه‌دوم، هر دو تیم کاستاریکا و آلمان با انجام یک‌تغییر برای رسیدن به گل وارد زمین شدند و شرایط برابری را پشت‌سر گذاشتند؛ آلمان با ستاره‌هایش چند موقعیت ایجاد کرد اما نتوانست دروازه ناواس را باز کند؛ کاستاریکا نیز نمایشی بهتر از نیمه‌اول را ارائه کرد و باتوجه به اینکه با تساوی یا پیروزی نیز احتمال صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی وجود داشت به‌دنبال خلق موقعیت بود و از قضا توانست دقیقه ۵۸ روی جدی‌ترین موقعیت خود و اشتباه عجیب گلر آلمان‌ها، بازی را یک بر یک کند.

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (آلمان، سرژ گنبری). حمله سه‌نفره بازیکنان تیم ملی آلمان به‌وسیله جمال موسیالا به سمت چپ برده شد، رائوم با یک ارسال تک‌ضرب توپ را برای گنبری فرستاد و شماره ۱۰ ژرمن‌ها گل نخست بازی را وارد دروازه ناواس کرد.

۱ - ۱ (کاستاریکا، یلتسین تخدا)؛ کاستاریکایی‌ها از سمت راست نفوذی را توسط کیشر فولر شروع کردند، ارسال وی با ضربه‌سر جوئل کمپل و سپس واکنش بسیار بد نویر همراه شد، توپ در مقابل پای نویر فرود آمد و یلتسین تخدا از گرد راه رسید و با یک بغل‌پا کار را با تساوی کشاند.

۲ - ۱ (کاستاریکا، خوان‌پابلو وارگاس)؛ تیم‌ملی کاستاریکا یک ضربه‌ایستگاهی پشت منطقه‌جریمه آلمان به‌دست آورد، جوئل کمپل توپ را روی دروازه فرستاد و در شلوغی محوطه‌جریمه ژرمن‌ها، پابلو وارگاس از اشتباه نویر نهایت استفاده را کرد و تیمش را در کمال تعجب پیش انداخت.

۲ - ۲ (آلمان، کای هاورتز)؛ یاشوآ کیمیش با یک ضربه‌سر توپ را به درون محوطه‌جریمه کاستاریکا فرستاد و فولکروگ توپ را به هاورتز رساند تا شماره۷ ژرمن‌ها در فرصت تک‌به‌تک با ناواس بازی را دو بر دو کند.

۲ - ۳ (آلمان، کای هاورتز)؛ ارسال نه‌چندان بلند سرژ گنبری به دهانه دروازه کاستاریکا با شوت پای‌چپ هاورتز وارد دروازه ناواس شد تا آلمان کامبک خود را برابر کاستاریکا تکمیل کند.

۲ - ۴ (آلمان، کای هاورتز)؛ پاس بلند یاشوآ کیمیش پشت‌سر مدافعان به لروی سانه رسید و او نیز توپ را به نیکولاس فولکروگ رساند تا مهاجم ژرمن‌ها گل چهارم را به‌ثمر برساند. (ابتدا کمک‌داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و سپس اتاق VAR صحنه را بازبینی کرد و گل را پذیرفت.)

دقایق حساس:

دقیقه ۲- اولین موقعیت خطرناک تیم ملی آلمان با شلیک از پشت محوطه جریمه جمال موسیالا به‌دست آمد که کیلور ناواس آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴- جمال موسیالا توپ را برای نفوذ سرژ گنبری به داخل محوطه جریمه کاستاریکا فرستاد و با وجود اینکه آفساید اعلام شد، ناواس به‌خوبی آن را دفع کرد.

دقیقه ۱۴- ضربه‌سر لئون گورتزکا روی ارسال عالی توماس مولر، پشت منطقه شش‌قدم محوطه‌جریمه کاستاریکا به‌سمت راست دروازه با واکنش مناسب کیلور ناواس همراه شد.

دقیقه ۴۲- اشتباه عجیب رائوم و رویگر، کیشر فولر را در موقعیت تک‌به‌تک با مانوئل نویر قرار داد اما شوت محکم شماره ۴ کاستاریکایی‌ها توسط گلر ژرمن‌ها مهار شد.

دقیقه ۶۱- شوت پای‌چپ خطرناک جمال موسیالا به تیرک سمت چپ دروازه کیلور ناواس برخورد کرد و شوت ریباندی وی نیز راه به جایی نبرد.

دقیقه ۶۶- جمال موسیالا این‌بار از پشت محوطه‌جریمه کاستاریکا با پای‌راست شوت‌زنی کرد اما دوباره تیرک دروازه ناواس باز هم مانع از فروپاشی دروازه شد.

نکات‌ویژه:

به‌روزرسانی می‌شود...

کد خبر 623824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.