ژاپن ۲ _ اسپانیا یک/ سامورایی‌ها صدرنشین گروه مرگ!

ژاپن با کامبک دو بر یک برابر اسپانیا شش امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه مرگ به مرحله حذفی راه یافت. سامورایی با این برد ژرمن‌های مدعی را به خانه فرستادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژاپن و اسپانیا از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه _ دهم آذر ماه _ در استادیوم الخلیفه مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در عین ناباوری با برتری ۲ بر یک به سود سامورایی‌ها خاتمه یافت.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی ژاپن و اسپانیا

ورزشگاه: الخلیفه، الریان

گل‌ها: آلوارو موراتا (دقیقه ۱۱، برای اسپانیا) - ریتسو دوان (دقیقه ۴۸، برای ژاپن) - آئو تاناکا (دقیقه ۵۳، برای ژاپن)

اخطار: کو اتاکورا (دقیقه ۳۹، از ژاپن) - شوگو تانیگوچی (دقیقه ۴۴، از ژاپن) - مایا یوشیدا (دقیقه ۴۵، از ژاپن)

اخراج: -

تیم ملی ژاپن: شوئیجی گوندا، شوگو تانیگوچی، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو (دقیقه ۴۶- کائورو میتوما)، تاکفوسا کوبو (دقیقه ۴۶- ریتسو دوان)، هیدماسا موریتا، یونیا ایتو، دائیچی کامادا (دقیقه ۶۸- تاکه‌هیرو تومیاسو)، آئو تاناکا (دقیقه ۸۷- واتارو اندو)، مایا یوشیدا، دایزن مائدا (دقیقه ۶۲- تاکوما آسانو)

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو (ژاپن)

تیم ملی اسپانیا: اونای سیمون، پائو تورس، رودری، سسار آسپلیکوئتا (دقیقه ۴۶- دنی کارواخال)، آلخاندرو بالده (دقیقه ۶۸- جوردی آلبا)، سرخیو بوسکتس، پدری، گاوی (دقیقه ۶۸- آن سی فاتی)، دنی اولمو، آلوارو موراتا (دقیقه ۵۷- مارکو آسنسیو)، نیکو ویلیامز (دقیقه ۵۷- فران تورس)

سرمربی: لوئیز انریکه (اسپانیا)

داور: ویکتور گومز (آفریقا جنوبی)

شرح بازی:

اسپانیایی‌ها بازی را مسلط و با پاس‌ها پرتعداد آغاز کردند. به نظر می‌رسد هاجیمه موری‌یاسو هم شاگردان خود با برنامه مشابه دو دیدار قبلی برای پرس و بازپس‌گیری توپ به منظور ضد حمله روانه میدان کرده است. در شرایطی که از دیدار همزمان خبر رسید که گنبری آلمان را پیش انداخته است، آلوارو موراتا با ضربه سر اسپانیا در یازدهمین دقیقه پیش انداخت. با این نتایج سامورایی‌ها از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت و برای بازگشت به جام، به دست کم یک گل نیاز دارند.

شاگردان انریکه پس از پیش افتادن از حریف آسیایی به مدیریت بازی پرداخته و بر توپ و میدان مسلط بودند. به این ترتیب اتفاق خاص دیگری در ۴۵ دقیقه ابتدایی رخ نداد تا دو اسپانیا با حفظ تک گل پیروزی‌بخش، راهی رختکن شود.

موری‌یاسو در نیمه دوم دوان و میتوما را به میدان فرستاد و ورق به شکلی ناباورانه برگرداند. در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، ژاپن طوفانی عمل کرد و دوان که به عنوان یار ذخیره وارد زمین شده بود با شوتی سهمگین اونای سیمون را مغلوب کرد. تنها چند دقیقه بعد دوان پایه‌گذار گل بعدی ژاپن شد تا حالا سامورایی‌ها صدرنشین جدول نام بگیرند. در دیدار همزمان نیز کاستاریکا گل تساوی را وارد دروازه نویر کرد تا شرایط برای ژرمن‌ها دشوار شود.

بعد از گل اسپانیایی‌ها برای رسیدن به گل تساوی جلو کشیدند اما دفاع چند لایه، منظم و هوشمندانه ژاپنی‌ها اجازه خلق موقعیت به ستارگان لاروخا نداد تا دومین شگفتی خود را در جام بیست و دوم به ثبت برسانند.

شرح گل:

۰ - ۱ (آلوارو موراتا، دقیقه ۱۱) - دفع ناقص توسط دفاع ژاپن توپ را به آسپلیکوئتا رساند و او با ارسال توپ را درون محوطه برای موراتا فرستاد تا با ضربه سر، دروازه ژاپن را از شش قدم باز کند.

۱ - ۱ (ریتسو دوان، دقیقه ۴۸) - اشتباه اونای سیمون در دفع توپ باعث توپ‌گیری ژاپنی‌ها شد و دوان شوت پرقدرتی را به سمت دروازه اسپانیا روانه کرد که اونا سیمون بر توپ اثر گذاشت اما نتوانست مانع ورود توپ به دروازه شود.

۲ - ۱ (آئو تاناکا ، دقیقه ۵۳) - دوان با نفوذ به محوطه اسپانیا توپ را از سمت چپ تند و تیز به تیر دوم فرستاد که پس از گذر از اونای سیمون، بازیکن ژاپن از روی خط توپ را مجدد به آستانه دروازه فرستاد تا تاناکا به راحتی گل دوم را به ثمر رساند. داور ابتدا گل را مردود اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه در VAR، صحت آن را تأیید کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ژاپنی‌ها با پرس شدید مدافعین اسپانیا را به اشتباه انداختند و در شلوغی محوطه توپ را برای یونیا ایتو در سمت راست کاشتند اما ضربه ایتو به تور کناری بیرون از دروازه خورد.

دقیقه ۹- اولمو از چپ توپ را روی محوطه حریف ریخت و ضربه سر موراتا درست به جایی رفت که شوئیجی گوندا حضور داشت.

دقیقه ۲۳- شوت موراتا در کورس با مدافع ژاپن را گوندا در دست گرفت.

دقیقه ۸۹- شوت از راه دور آسنسیو را گوندا ناقص دفع و دفاع ژاپن دور کرد.

دقیقه ۹۰- دنی اولمو با نفوذ به محوطه ضربه را به سمت دروازه زد که گلر ژاپن به راحتی توپ را به آغوش گرفت.

نکات ویژه:

* اسپانیایی‌ها عدد بی‌نظیر مالکیت ۸۲ درصدی در نیمه اول به ثبت رساندند.

* پاس تند و تیز دوان با گذر از اونای سیمون به تور دورتر رفت و ژاپنی‌ها توپ را برگرداند و به گل رسیدند اما داور آن را به خاطر اوت شدن توپ نپذیرفت. ب

کد خبر 623820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.