کمک ۸۰ درصدی دولت برای خرید ۱۷۳ اتوبوس جدید در شهر اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید و به‌روز با مشارکت دولت پیش‌خرید شده است که ۲۰ درصد هزینه خرید توسط شهرداری و ۸۰ درصد آن توسط دولت تامین شد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل همگانی از این نظر اهمیت دارد که اقشار مختلف از آن استفاده می‌کنند و قشر کمتربرخوردار جامعه، سالمندان، کودکان و معلولان که امکان رانندگی برای آنها وجود ندارد نیز جزو مخاطبان هدف این نوع حمل‌ونقل هستند؛ این موارد باعث شده است موضوع حمل‌ونقل در اولویت توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا و دوران پیشین مدیریت شهری میزان استفاده شهروندان از حمل‌ونقل همگانی به‌دلیل کاهش تردد و توصیه‌های پزشکی کاهش یافت و باعث شد حمل‌ونقل همگانی به حاشیه رانده و ناوگان نیز با فرسودگی روبه‌رو شود، به گونه‌ای که از حدود هزار دستگاه اتوبوس فعال پیش از شیوع کرونا در سال ۹۷، تعداد اتوبوس‌های فعال در سال ۹۹ به ۵۸۰ دستگاه رسیده بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین و مهم‌ترین برنامه این معاونت، افزایش ناوگان اتوبوسرانی شهر بوده است، لذا خرید و بازسازی اتوبوس‌های جدید در دستور کار قرار گرفت و قصد داریم تا مهرماه تعداد اتوبوس‌ها را به هزار دستگاه افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید و به‌روز با مشارکت دولت پیش‌خرید شد که ۲۰ درصد هزینه خرید توسط شهرداری و ۸۰ درصد آن توسط دولت تأمین شد.

حق‌شناس تصریح کرد: دولت دو هزار اتوبوس برای کل کشور در نظر گرفته است که سهم اصفهان ۹۰ دستگاه بود و به سرعت تأمین مالی لازم را انجام دادیم و در نهایت سهمیه اصفهان با افزایش حدود دو برابری به ۱۷۳ دستگاه رسید که در هفته دولت نخستین سری این اتوبوس‌ها در کشور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شد.

کد خبر 623749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.