استرالیا یک _ دانمارک صفر/ استرالیا به ایران درس فوتبال داد؛ کانگروها در مرحله بعد

تیم‌های ملی استرالیا و دانمارک در سومین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ روبه‌روی هم قرار گرفتند و استرالیا با پیروزی یک بر صفر به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی دانمارک و استرالیا از ساعت ۱۸:۳۰ امشب چهارشنبه نهم آذر، در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره، آخرین دیدار مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را برابر یکدیگر برگزار کردند و در پایان استرالیا با یک‌گل از سد دانمارک گذشت.

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی (D) جام‌جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ملی استرالیا - دانمارک

ورزشگاه: الجنوب شهر الوکره

کوبل‌داوری: مصطفی قوربال (داور وسط)، موکران گوراری (کمک‌داور اول)، عبدالحاق اتچیالی (کمک‌داور دوم)، ماگوئته اندیایه (داور چهارم)

گل‌ها: متئو لکی (دقیقه ۶۰ - استرالیا)

کارت‌زرد: عزیز بهیچ (دقیقه ۴- دانمارک)، میلوس دهنک (دقیقه ۵۷- استرالیا)، روبرت اسکوف (دقیقه ۷۵- دانمارک)

کارت‌قرمز:

وقت‌اضافه نیمه اول: دو دقیقه

آمار و ارقام نیمه اول:
- مالکیت توپ: استرالیا (۳۴٪) - دانمارک (۶۶٪)
- موقعیت گل‌زنی، شوت: استرالیا (۴ شوت، ۳ شوت در چارچوب) - دانمارک (۵ شوت - ۲ شوت در چارچوب)
- تعداد پاس‌صحیح: استرالیا (۱۱۸) - دانمارک (۲۷۷)

وقت‌اضافه نیمه دوم: شش دقیقه

آمار و ارقام کل بازی:
- مالکیت توپ: استرالیا (۳۱٪) - دانمارک (۶۹٪)
- موقعیت‌گلزنی، شوت: استرالیا (۸ شوت - ۳ شوت در چارچوب و یک‌گل) - دانمارک (۱۳ شوت - ۳ شوت در چارچوب و صفر گل)
- تعداد پاس‌صحیح: استرالیا (۱۹۵) - دانمارک (۵۵۰)

ترکیب ابتدایی تیم‌ملی استرالیا:

مت ریان، میلوس دهنک، کای رولز، هری سوتار، عزیز بهیچ، آرون موی، رایلی مک‌گری (بیلی رایت - دقیقه ۷۴)، جکسون اروین، میچل دوکه (جیمی مک‌لارن - دقیقه ۸۲)، متیو لکی (آیدین هروستیچ - دقیقه ۸۷) و کریگ گودوین (کئانو باکوس - دقیقه ۴۶)

سرمربی: گراهام آرنولد

ترکیب ابتدایی تیم‌ملی دانمارک:

کاسپر اشمایکل، یواکیم اندرسن، یواکیم مله (آندریاس کورنلیوس - دقیقه ۷۰)، آندرس کریستنسن، ماتیاس یانسن (میکل دامسگارد - دقیقه ۵۹)، مارتین براثویت (کسپر دولبرگ - دقیقه ۵۹)، آندرس اسکوف اولسن (روبرت اسکوف - دقیقه ۶۹)، کریستین اریکسن، راموس کریستنسن (الکساندر باه - دقیقه ۴۶)، پیره‌امیل هویبرگ و یاسپر لیندستروم

سرمربی: کسپر هیولمند

شرح بازی:

نیمه اول: تیم‌ملی دانمارک از آنجا که برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی چاره‌ای به‌جز پیروزی مقابل استرالیا ندارد بازی را هجومی آغاز کرد و با حملات گسترده در پی باز کردن دروازه کانگروها بودند اما شاگردان گراهام آرنولد با تمرکز روی کارهای دفاعی تمام راه‌های نفوذ را بستند و اجازه خلق‌موقعیت چندان خطرناکی به دانمارک ندادند.

نیمه‌دوم: دانمارکی‌ها با انجام دو تغییر، خط‌تهاجمی‌شان را دست‌خوش تغییر کردند اما این تعویض‌ها نیز کارآمد نبود و استرالیا با کار تدافعی فوق‌العاده منطقی مقابل حریف ایستادگی کردند؛ البته خط‌حمله دانمارک نیز عملکرد ضعیفی از خود ارائه کرد اما استرالیا کاملاً به‌دنبال استفاده از نقاط تیره حریف بود. شاگردان گراهام آرنولد چشم به ضدحملات دوخته بودند و در یکی از همین دقایق، اشتباه دانمارکی‌ها توپ را تقدیم خط‌میانی استرالیا کرد، مک‌گری و متئو لکی با همکاری دو نفره به عمق دفاع دانمارک زدند و به گل نخست دست پیدا کردند. برخلاف روند بازی، استرالیا از نخستین فرصت جدی خود به بهترین شکل‌ممکن استفاده کرد و باوجود اینکه تونس در بازی همزمان برابر فرانسه به گل رسید، با این گل، با کمترین استرس و فشار به ادامه بازی پرداخت و دانمارکی‌ها نیز در ادامه کار خاصی نتوانستند انجام دهند چرا که هم تمام محافظ بسته شده و هم دقت‌گلزنی و خلاقیت در بین بازیکنان دانمارک به صفر رسیده بود.

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (متئو لکی)؛ در شرایطی‌که تیم‌ملی دانمارک به‌جز اشمایکل با تمام بازیکنانش در زمین استرالیا بود اشتباه دولبرگ توپ را با کانگروها داد و ضدحمله برای این تیم شکل گرفت؛ رایلی مک‌گری یک پاس عالی برای متئو لکی در عمق انداخت، لکی با دو تو سرتوپ و یک شوت پای چپ زمینی اما دقیق دروازه دانمارک را گشود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- موقعیت فوق‌العاده خوب برای گلزنی بازیکنان دانمارک به‌وجود که شوت ماتیاس یانسن با واکنش به‌موقع و زیبای مت ریان همراه شد.

دقیقه ۱۹- تیم‌ملی دانمارک پس از یک همکاری بین بازیکنان خود به نزدیکی محوطه جریمه استرالیا رسید تا فرصت خطرناکی را خلق کند اما مدافعان استرالیا از راه رسیدند و با دخالتی که نزدیک بود منجر به گل‌به‌خودی شود توپ را دفع کردند.

دقیقه ۷۰- کسپر دولبرگ مهاجم تیم‌ملی دانمارک درون محوطه جریمه استرالیا سرنگون شد، ابتدا قوربالی نقطه‌پنالتی را نشان داد اما کمک‌داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و پس از مشورت با اتاق VAR، آفساید تایید و توپ در اختیار استرالیا قرار گرفت‌.

دقیقه ۸۸- دانمارکی‌ها در حمله‌ای همه‌جانبه با کسپر دولبرگ وارد محوطه‌جریمه استرالیا شدند، توپ پس از تکل مدافع زردپوشان زیر پای الکساندر باه قرار گرفت اما شوت این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه استرالیا به بیرون رفت.

نکات‌ویژه:

تیم‌ملی استرالیا باتوجه به پیروزی مقابل تونس، با دو امتیاز بیشتر نسبت به دانمارک وارد زمین شد و درصورت تساوی برابر دانمارک و همچنین توقف یا شکست تونس می‌تواند پس از فرانسه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی شود.

کد خبر 623583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.