لزوم ایجاد ارتباطی مستمر بین رابطان شوراهای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: رابطان شوراهای حل اختلاف در حوزه‌های قضائی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند، زیرا تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _پنجشنبه نهم آذرماه‌_ در جمع خبرنگاران، بیان اینکه رابطان شوراهای حل اختلاف در حوزه‌های قضائی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند، اظهار کرد: تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می‌شود و از آنجا که رابطان شوراهای حل اختلاف بدون واسطه و مستقیم با مردم سروکار دارند؛ این تعاملات می‌تواند در نحوه فعالیت و حل اختلافات بین مردم بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: در این برهه خطیر وظیفه دستگاه قضائی صیانت از امنیت اجتماعی و برخورد قاطع و مقتدرانه با اغتشاشگران و افرادی است که سعی در پیاده‌سازی نقشه‌های عناصر ضد انقلاب دارند، مردم مطمئن باشند که دستگاه قضائی در برخورد با افراد اغتشاشگر و آشوب‌طلب مجازات‌های عبرت‌آموز و بازدارنده اعمال خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، گفت: قضات محاکم علی‌رغم اعمال مجازات‌های قاطع برای محکومان باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات‌های جایگزین حبس را نیز مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: بعد از صدور دستور ویژه ریاست قوه قضائیه، برای آزادسازی زندانیان اغتشاشات اخیر، مقرر شد نسبت به آن دسته از زندانیانی که شرایط لازم برای برخورداری از ارفاق قانونی را دارا هستند، مساعدت‌های لازم انجام بگیرد و زمینه بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان در اسرع وقت فراهم شود.

بهرامی گفت: پس از دستور ریاست قوه قضائیه تعداد ۱۷ نفر از بازداشت‌شدگان اغتشاشات که واجد شرایط قانونی بودند، از زندان‌های استان آزاد شدند؛ بازداشت‌شدگانی که جرم ارتکابی آنها در اغتشاشات اخیر خفیف بوده است شامل این شرایط هستند.

کد خبر 623532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.