آلودگی چشمه‌ها به دلیل دفن زباله در مکان نامناسب

عضو شورای اسلامی شهر چلگرد با بیان اینکه زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی مکان جدید دفن زباله نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مکاتباتی با نماینده شهرستان کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبار جاده داشتیم، زیرا آلودگی چشمه‌ها به دلیل دفن زباله در مکان نامناسب مطرح است.

محمد غیبی‌حاجی‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری چلگرد در گذشته با هیچ شرکتی برای جمع‌آوری زباله قرارداد نداشته است و نیروهایی که زباله‌ها را جمع‌آوری کردند، به صورت روزمزد فعالیت داشتند و با توجه به اینکه نیروی شهرداری نبودند، بیمه و حقوق ماهیانه نیز نداشتند؛ حتی مقدار روزمزد آن‌ها بسیار کم بود و هیچ فردی با این قیمت کار نمی‌کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید با یک شرکت بخش خصوصی قراردادی منعقد کند، چراکه مصوبه لازم دریافت شده است تا این شرکت، خدمات شهری را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر چلگرد با بیان اینکه مکانی که دفن زباله چلگرد در آن انجام می‌شد، در مجاورت یک مجموعه ورزشی و اداری قرار داشت و زیبنده شهر نبود، گفت: در این راستا جلساتی با کمیته مکان‌یاب متشکل از آب منطقه‌ای و محیط زیست برگزار شد و در نهایت تمام زباله‌ها بارگیری و به مکان بهداشتی جدید و مورد نظر برای دفن زباله انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: در این فرایند زباله‌هایی که در گذشته در محل دفن شده بود، جمع‌آوری و منتقل شد، البته مکان دفن زباله در مجاورت سایت اداری و ورزشی در ضلع شرقی و مسیر جاده دیمه قرار داشت و مکان فعلی و مناسب حدود ۷۰۰ متر بالاتر از مکان قبلی واقع است.

غیبی‌حاجی‌ور اظهار کرد: به دلیل اینکه جاده دسترسی مکان جدید دفن زباله در فصل زمستان مسدود می‌شد، زباله‌ها کنار سالن ورزشی تخلیه می‌شد، از این‌رو بخشی از زیرسازی جاده منتهی به محل دفن زباله انجام شده است. دفن زباله در زمستان سال جاری، بستگی به ارتفاع برف دارد که آیا بر اثر بارش این نعمت الهی جاده مسدود می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی مکان جدید دفن زباله نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبار در حال حاضر موجود نیست، گفت: مکاتباتی با نماینده شهرستان کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبار جاده داشتیم، زیرا مسئله آلودگی چشمه‌ها به دلیل دفن زباله در مکان نامناسب، مطرح است.

عضو شورای اسلامی شهر چلگرد با تاکید بر اینکه از این پس تمام زباله‌ها از سطح شهر به صورت مرتب جمع‌آوری می‌شود، گفت: با آغاز فصل سرما جداول سطح شهر نیز پاکسازی و لایروبی شده است.

کد خبر 623468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.