آتش‌نشانی سامان ست هیدرولیک ندارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در حوادثی همچون حریق مزارع، غرق‌شدگی و تصادفات جاده‌ای حضور آتش‌نشانی ضرورت دارد، اما آتش‌نشانی سامان ست هیدرولیک ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهر سامان مرکز شهرستان سامان یک واحد آتش‌نشانی فعال است که دارای دو دستگاه خودرو سنگین و سبک است، با توجه به گردشگرپذیر بودن سامان و حوادثی که رخ می‌دهد این امکانات نیازمند تقویت است.

وی افزود: خودروهای سنگین آتش‌نشانی از نظر امکانات ضعیف و تعداد خودروهای آن نیز کم است که درخواست لازم برای تأمین امکانات مورد نیاز داده شده است، زیرا در تابستان حریق مزارع و باغات بیشتر است و در بسیاری مکان‌ها امکان حضور خودروهای آتش‌نشانی نیست، پس وجود یک خودروی بزرگ و پیش‌روی کمک‌دار و یک خودروی سبک‌تر الزامی است که تاکنون پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: قیمت یک خودروی آتش‌نشانی در حال حاضر بسیار زیاد است که کل بودجه شهرداری نیز جوابگوی آن نیست که آن هم ۶۰ درصد صرف هزینه‌های جاری و مابقی هزینه‌های عمرانی خواهد بود، لذا با این بودجه امکان خرید خودرو نیست.

وی با بیان اینکه قیمت ست آتش‌نشانی حدود ۷۰۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: در حوادثی همچون حریق مزارع، غرق‌شدگی و تصادفات جاده‌ای حضور آتش‌نشانی ضرورت دارد، اما آتش‌نشانی سامان ست هیدرولیک ندارد، لذا مدیریت شهری پیگیر این امر شده است، اما هنوز محقق نشده است.

چهلگردی با بیان اینکه در سامان که در مجاورت رودخانه زاینده‌رود واقع است، سالانه ۲۰ تا ۳۰ حادثه غریق رخ می‌دهد، تصریح کرد: آتش‌نشانی این شهر ست نجات غریق ندارد، حتی هلال‌احمر شهر نیز از این تجهیزات بی‌بهره است.

وی ادامه داد: گفت: هیئت ورزشی نجات غریق ورزش و جوانان یک قایق رفتینگ و لباس مورد نیاز خریداری کرده است که در حوادث کمک‌رسان است، البته باشگاه‌های رفتینگ نیز در این زمینه کمک‌کننده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اگر این قشر در صحنه حادثه مستقر باشند بسیار مؤثر است زیرا هنگام نجات غریق، نیم ساعت اول لحظات طلایی و نجات‌دهنده است و متأسفانه بعد از آن باید دنبال جسد بود.

کد خبر 623463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.