لزوم اخذ مجوز ساخت توسط ارگان‌های دولتی

شهردار فردیس با اشاره به لزوم اخذ مجوز ساخت توسط ارگان‌های دولتی، گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی باید تا قبل از اقدام برای هرگونه ساخت‌وساز نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند تا شهرداری نهایت همکاری را در راستای صدور پروانه ساختمانی بر اساس طرح تفصیلی و در حداقل زمان ممکن انجام دهد.

محمدرضا احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه رقمی در خصوص ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرستان فردیس در سال ۱۴۰۰ اختصاص داده نشده است، اظهار کرد: ۶۰ درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود، مربوط به ساماندهی امور شهری است.

وی افزود: با توجه به این مهم، از فرماندار شهرستان فردیس تقاضا می‌شود در راستای وصول مطالبات شهرداری حمایت لازم را انجام دهد تا این درآمد در مسیر خدمت به شهر و شهروندان هزینه شود.

شهردار فردیس خاطرنشان کرد: جرایم راهنمایی و رانندگی فردیس بر اساس قانون باید صرف حل مشکلات شهر از جمله توسعه حمل‌ونقل عمومی شود؛ هر مبلغی که از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری پرداخت می‌شود، فواید آن به شهروندان بازمی‌گردد.

احمدی‌نژاد با اشاره به لزوم ثبت برگزاری مناقصات و مزایدات شهرداری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد ایران) تصریح کرد: این سامانه بسیار کار آمد است و با اطلاع‌رسانی بهتر موجب افزایش حضور شرکت‌کنندگان در مناقصات و کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما در مناقصات متوسط با توجه به اینکه ضمانت اجرایی در سامانه پیش‌بینی نشده است، برندگان مناقصات از ارائه خدمات با قیمت ابلاغی سر باز می‌زنند که موجب تأخیر در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

شهردار فردیس با اشاره به اخذ نکردن مجوز ساخت توسط بعضی از ارگان‌های دولتی از مجموعه شهرداری گفت: هرگونه عملیات ساخت‌وساز باید با اخذ پروانه ساختمانی انجام شود؛ ساخت‌وساز بدون اخذ پروانه تخلف ساختمانی محسوب می‌شود و پرونده باید جهت رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها ارسال شود که زیبنده دستگاه‌های اجرایی نیست.

احمدی‌نژاد از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا قبل از هرگونه ساخت‌وساز نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند تا شهرداری نهایت همکاری را در راستای صدور پروانه ساختمانی بر اساس طرح تفصیلی و در حداقل زمان ممکن انجام دهد.

کد خبر 623452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.