بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح غدیر و سردار شهید همدانی تا پایان امسال

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح غدیر و سردار شهید همدانی دو پروژه نیمه‌تمام است که شهرداری همدان در راستای اتمام آن‌ها تلاش فراوانی داشته است و قصد دارد تا پایان سال جاری آن‌ها را به بهره‌برداری برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ در یکصدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای پروژه‌های شهری و خدمات‌رسان به مردم اظهار کرد: سعی مجموعه مدیریت شهری بر آن است که در اجرای پروژه‌ها نیاز شهر به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: تقاطع‌های غیرهمسطح غدیر و سردار شهید همدانی دو پروژه نیمه‌تمام است که شهرداری همدان در راستای اتمام آن‌ها تلاش فراوانی داشته است و قصد دارد که تا پایان سال جاری آن‌ها را به بهره‌برداری برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص پروژه نیمه‌تمام پل غدیر مطالبی در فضای مجازی و رسانه‌ها گفت: این پروژه ممکن است از لحاظ فنی مشکلاتی داشته باشد که در شورای اسلامی شهر و شهرداری جلساتی برای آن تشکیل شد و در نهایت با توجه به اینکه این پروژه به صورت (ای‌پی‌سی) با مسئولیت دو شرکت حقوقی (نوسازان اصفهان و مشاور هگزا) طراحی و اجرا شده است که مسئولیت طرح و ساخت پروژه‌ها بر عهده آن‌ها است؛ در واقع این دو شرکت از لحاظ قانونی باید پاسخگوی عملیات اجرایی پروژه غدیر باشند.

وی اضافه کرد: در رابطه با بتن‌ریزی پل غدیر دو مجموعه کارگاه و آزمایشگاه مکانیک خاک همدان آزمایش‌هایی انجام شده که در نهایت نتیجه آزمایشگاه کارگاهی نسبت به آزمایشگاه مکانیک خاک ضعیف بوده است.

مسگریان تصریح کرد: نتایج آزمایش‌های ارائه شده به شرکت مشاور ارسال شد و مشاور پاسخ خود را طی نامه‌ای مبنی بر اینکه پل غدیر از لحاظ فنی مشکلی ندارد ارائه داد، اما به لحاظ شبهه‌ای که ایجاد شده است، مبنی بر اینکه این پل احتمال دارد از لحاظ فنی مشکل داشته باشد، در استانداری به دستور استاندار همدان کمیته نظارت شورای فنی استان تشکیل جلسه داد و در آن جلسه مقرر شد کمیته فنی تشکیل و موضوع به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نظر کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان مقرر شد، مشاور دیگری نسبت به مسائل فنی پل غدیر نظر دهد، همچنین نامه‌ای که از طرف این کمیسیون به شهرداری ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و توجه ویژه شورا و شهرداری به پل غدیر مقرر شد در همان کمیته فنی استانداری بررسی ویژه انجام شود و بر این اساس شورای اسلامی شهر منتظر نتیجه نهایی این کمیته به عنوان مرجع تعیین صلاحیت این موضوع مهم بوده و نظر قطعی اعلام نکرده است.

کد خبر 623448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.