نوزادان بیش از ۶۰ مادر مبتلا به HIV  سالم به دنیا آمدند

مسئول روابط عمومی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر مادران باردار مبتلا به HIV در استان اصفهان ۶۲ نوزاد سالم به دنیا آورده‌اند و از انتقال بیماری به نوزادان آن‌ها جلوگیری شده است.

کیومرث طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان، اظهار کرد: در این جلسه تمام افراد مربوط به حوزه غربالگری شنوایی مستقر در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت، کارشناسان سلامت شنوایی شبکه‌های بهداشت، مسئولان بهزیستی، انجمن شنوایی، معاونت درمان، مرکز کاشت حلزون و دانشکده توانبخشی حضور داشتند تا مشکلات و راهکارهای مورد نظر مطرح و بررسی شود.

وی ادامه داد: چالش‌های موجود در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان و کاهش مدت زمان تشخیص کم‌شنوایی تا مداخلات درمانی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول روابط عمومی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کم‌شنوایی در ایران و جهان از شیوع بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر غربالگری کم شنوایی در هفت مرکز اصفهان و یک مرکز در هر شهرستان برای نوزادان سه تا پنج روزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نوزادان مشکوک به کم‌شنوایی جهت قطعی شدن تشخیص و ادامه روند درمان به مراکز سطح دو و سه ارجاع داده می‌شوند.

طالبی با اشاره به اینکه در استان اصفهان چهار مرکز رفتارهای پرخطر وجود دارد، خاطرنشان کرد: مرکز نواب صفوی واقع در خیابان احمدآباد اصفهان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و نجف‌آباد از جمله مراکز رفتارهای پرخطر در استان اصفهان است، از این رو افرادی که رفتارهای پرخطر داشتند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

وی گفت: در بیش از یک هزار مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت خدمات رایگان مانند تست HIV در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود.

مسئول روابط عمومی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای مادرانی که رفتارهای پرخطر داشتند و مبتلا به HIV بودند برنامه‌هایی داشتیم، افزود: در حال حاضر مادران باردار مبتلا به HIV در استان اصفهان ۶۲ نوزاد سالم به دنیا آورده‌اند و در این راستا از انتقال بیماری به نوزادان آن‌ها جلوگیری شده است.

کد خبر 623364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.