ابتکار شهرداری برلین برای مقابله با خشونت علیه زنان

مسئولان شهر برلین برای حمایت از زنان در مقابل خشونت خانگی، اپلیکیشنی را طراحی کرده‌اند که قربانیان می‌توانند از طریق آن رخدادهای آزار پیش‌آمده را مستند کنند و در دادگاه از آن به عنوان مدرک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته مقامات برلین از راه‌اندازی یک طرح جدید علیه خشونت خانگی در شهر خبر دادند. این پروژه دارای اپلیکیشنی است که قربانیان می‌توانند در آن به دنبال اطلاعات مرتبط با آزار باشند، در صورت نیاز با مقامات تماس بگیرند و همچنین آسیب‌های خود را مستند کنند.

این پروژه با یک مرحله آزمایشی کوتاه در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و پس از آن با سایر برنامه‌های حمایتی شهر یکپارچه می‌شود. اجرای این طرح با نیروی انتظامی برلین هماهنگ شده است تا بتوان آن را به عنوان یک ابزار رسمی گزارش سریع‌تر پذیرفت.

آیریس اسپرانگر، سناتور امور داخلی، دیجیتال‌سازی و ورزش در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که خشونت خانگی یک مشکل فراگیر در آلمان است و از هر چهار زن یک نفر حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کرده است. علاوه بر این، ۸۱ درصد از تمام قربانیان خشونت، شریک زندگی زنان هستند.

ابتکار برلین برای مقابله با خشونت خانگی علیه زنان

یکی از ویژگی‌های بزرگ برنامه این است که به قربانیان اجازه می‌دهد تا خاطرات مرتبط با خشونت را تشکیل دهند که به صورت محرمانه حفظ می‌شوند. کاربران می‌توانند موارد سوءاستفاده را مستند کنند و به عنوان مدرک در دادگاه استفاده کنند.

استفانی کناب، مبتکر و مدیر پروژه این اپلیکیشن توضیح داد که برلین دومین شهری است که پس از هانوفر این روش را اتخاذ کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که هدف از اجرای این سرویس، تحت پوشش قرار دادن کل آلمان است.

اولریکه گوت، سناتور علوم، بهداشت، مراقبت و برابری جنسیتی در این رابطه توضیح داد: "همه‌گیری به طور دردناکی به ما نشان داده است که برای تماس با زنانی که خشونت را به روش‌های جدید تجربه می‌کنند، به امکانات نوآورانه، دیجیتالی و فنی نیاز داریم. من مطمئن هستم که با این برنامه، زنان آسیب‌دیده زیادی را جذب خواهیم کرد. من امیدوارم که این برنامه زنان بیشتری را تشویق کند که به دنبال کمک و حمایت باشند و از سیستم پشتیبانی قابل اطمینان برلین استفاده کنند."

کد خبر 623321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.