شهرداری همدان ابعاد مختلف طرح ساماندهی مشاغل را بررسی کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: به منظور ساماندهی مشاغل، شهرداری باید ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، فرهنگی و حتی خدمت‌رسانی در این طرح را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز_ سه‌شنبه هشتم آذرماه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه گسترش تدریجی شهرنشینی و همراهی آن با پیشرفت و توسعه، مدرنیته تبعاتی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: استفاده از ابزارآلات و وسایل در این راستا موجب ایجاد بعضی مشاغل در شهر شد که مزاحمت‌هایی برای جامعه و شهروندان داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مشاغل مزاحم، شهرداری به عنوان مسئول خدمت‌رسانی در جامعه و ایجاد نظم و انضباط تکالیفی بر عهده دارد، ادامه داد: در تمام اصناف با توجه به طرح تفصیلی و طرح جامع شهری، نقاطی از شهرها در باب صنایع و تجارت وجود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: صدور پروانه مشاغل به شهرداری‌ها بازمی‌گردد و بعضی از این مشاغل برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است که انتظار می‌رود با تدوین و عملیاتی کردن شیوه‌نامه ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم شهری، شهرداری‌ها دقت بیشتری در این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه آلایندگی در سطح شهرها به واسطه فعالیت برخی مشاغل بسیار سنگین شده است، افزود: این موضوع نبود آرامش برای جامعه را به دنبال دارد و هر چه به سمت صنعتی شدن می‌رویم تبعات آن برای جامعه بیشتر است، بنابراین لازم است شهرداری‌ها ساماندهی مشاغل را با کمک اصناف به منظور به حداقل رساندن آسیب‌ها در این حوزه بر عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تصریح کرد: به منظور ساماندهی مشاغل می‌طلبد شهرداری ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، فرهنگی و حتی خدمت‌رسانی در این طرح را در نظر بگیرد و به منظور به حداقل رساندن تبعات، طرح جامع و کاملی به کمیسیون ماده ۵ ارسال کنیم و شهرداری با هماهنگی مجامع امور صنفی در صدور پروانه مشاغل دقت داشته باشد تا بسیاری از مشکلات رفع شود.

شهرداری نگاه درآمدی به ساماندهی مشاغل داشته باشد

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی مشاغل را باید به عنوان یک تکلیف خدماتی در شهر نگاه کنیم، گفت: در صورت تلفیق این مهم با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در شهرداری اجرای این طرح موفق‌تر خواهد بود.

وی اجرای پروژه شهر ماشین را موفق‌ترین تجربه در بحث ساماندهی مشاغل توأم با درآمدزایی برای شهرداری دانست و افزود: به جرئت می‌توان گفت این ساماندهی اقتصاد شهر و حتی غرب کشور را نیز تحت تأثیر و پوشش قرار داده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مشاغل شهر پراکنده بوده و صاحبان مشاغل و کسبه علاقه‌مند به متمرکز کردن صنوف خود هستند، تصریح کرد: شهرداری با تمام تشکیلات، امکانات و اختیارات باید به سمت ساماندهی مشاغل پیش برود و به این موضوع نگاه درآمدی داشته باشد تا از این طریق بخشی از مشکلات موجود نیز رفع شود، شهرداری یک جزیره است که مدیریت آن نیز به صورت جزیره‌ای است، زمین‌ها و املاک بسیاری دارد که برخی از آن نیز شناسایی نشده است که باید با تبدیل و شناسایی آنها در ساماندهی مشاغل از این موارد استفاده کرد.

وی گفت: شناسایی املاک و زمین‌های شهرداری و در اختیار قرار دادن آنها در بحث ساماندهی مشاغل جز تصمیم‌های مدیریتی است و اگر امروز شهرداری به این موضوع فکر نکند دستگاه دیگری نیز این کار را نمی‌کند.

کد خبر 623233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.