توسعه مناطقی با میزان انتشار فوق کم کربن در لندن

لندن، پایتخت انگلستان، میزبان مناطقی با میزان انتشار کم گازهای آلاینده است، با این حال مدیران از توسعه مناطقی با نرخ فوق‌العاده کم‌انتشار کربن در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا از مهم‌ترین بحران‌های حاکم بر جهان به‌شمار می‌رود که مدیران سراسر دنیا را به اعمال نوآوری‌هایی برای به حداقل رساندن اثرات آن‌ها سوق داده است. بدیهی است که انتشار گازهای آلاینده مهم‌ترین نقش را در تشدید این دو بحران ایفا می‌کند و به همین دلیل، به حداقل رساندن آن‌ها در مناطق شهری می‌تواند به‌طور قابل توجهی در کاهش اثرات آن‌ها سهیم باشد. مدیران لندن تاکنون به اعمال اقدامات ویژه‌ای برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهر پرداخته‌اند که اثربخش‌ترین آن‌ها ایجاد مناطقی با انتشار کم‌کربن بوده است. به همین دلیل، این افراد در نظر دارند تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهند که ایجاد مناطقی با انتشار فوق‌العاده کم‌کربن در آینده، از اهداف اولیه آن‌ها خواهد بود.

صادق خان، شهردار پایتخت بریتانیا ادعا کرده است که توسعه مناطق جدید نه‌تنها به کاهش اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا کمک زیادی خواهد کرد، بلکه در به حداقل رساندن ترافیک خودرویی نیز بسیار سهیم خواهد بود، ضمن این‌که امکان تنفس هوای پاک را برای شهروندان فراهم می‌آورد که این امر به سهم خود در بهبود سلامت آن‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

توسعه مناطق شهری با نرخ فوق‌العاده کم‌انتشار کربن تا بیست‌ونهم آگوست سال ۲۰۲۳ عملی می‌شود و حتی مناطق قبلی انتشار کم‌کربن را نیز در بر می‌گیرد.

توسعه مناطقی با میزان انتشار فوق کم کربن در لندن

حل بحران آلودگی هوا

هوای آلوده ناشی از ترافیک خودرویی هرساله به مرگ هزاران نفر از مردم جهان منجر می‌شود و یکی از دلایل مهم مرگ‌ومیر در لندن به‌حساب می‌آید. مدیران لندن به منظور حل این بحران یک نظرسنجی در بازه زمانی ماه مه تا جولای ۲۰۲۲ برگزار کردند که ۵۹ درصد از پاسخ‌دهندگان مدعی مشارکت برای به‌حداقل رساندن اثرات این بحران شده بودند. در این نظرسنجی، تعداد آرای موافق با پیاده‌سازی طرح مناطقی با نرخ فوق‌العاده کم‌انتشار کربن توسط شهردار بیش از دوبرابر نظرات مخالف مردم بود که همین امر، صادق‌خان را به تأیید نهایی طرح سوق داد.

محققان ارزیابی کرده‌اند که اقدام جدید در سال اول، کاهش ۲۷ هزار تنی انتشار گاز دی‌اکسید کربن را در حومه‌های شهر و بیش از دوبرابر آن را در مرکز شهر به دنبال داشته باشد و این مقدار در سال‌های بعدی افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت. کاهش ۱۰ درصدی انتشار دی‌اکسید نیتروژن و ۱۶ درصدی ذرات معلق ناشی از تردد وسایل نقلیه در خارج از شهر نیز از دیگر تبعات مثبت ایجاد مناطق جدید لندن خواهد بود.

کد خبر 623226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.