توسعه هر منطقه‌ به اراضی ملی گره خورده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه توسعه هر منطقه‌ای به اراضی ملی گره خورده است، گفت: حفظ منابع طبیعی باید در اولویت امور قرار گیرد، زیرا خسارت‌های وارد شده به این حوزه یا غیرقابل جبران است یا برای جبران آن به سال‌ها تلاش و فعالیت نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر احمدی امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت از زندگی انسان است و اگر اکنون بخشی از زاگرس دچار آسیب شده است، محدود به آن منطقه نمی‌شود بلکه همه کشور و حتی دنیا در معرض آسیب خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در کنار مردم است، ادامه داد: توسعه هر منطقه‌ای به اراضی ملی گره خورده است و باید حفظ منابع طبیعی در اولویت امور قرار گیرد، زیرا خسارت‌های وارد شده به این حوزه یا غیرقابل جبران است یا برای جبران آن به سال‌ها تلاش و فعالیت نیاز است، باید به این نکته توجه کرد که زندگی همه نسل‌ها به منابع طبیعی و محیط زیست وابسته بوده و ما در قبال آیندگان مسئول هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در برگزاری همایش‌ها در کنار دانشگاه است تا شاهد توسعه پایدار در زاگرس باشیم.

وی در خصوص جنگل‌های دست‌کاشت شرق دانشگاه شهرکرد، گفت: در صورت تهیه طرح مناسب از سوی دانشگاه برای احیای این منطقه جنگلی، حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

احمدی ادامه داد: فلسفه فعالیت‌های آبخیزداری کمک به حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت روان‌آب‌های فصلی است که یکی از اثرات مهم آن کمک به حوزه‌های زیرمجموعه و جلوگیری از ورود رسوبات به پشت سدهای بزرگ است.

وی تصریح کرد: کمک به آبخوان دشت‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی که موجب نفوذ آب در زمین و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود، همچنین کنترل سیلاب‌ها و مهار کردن آب‌های طغیانی در فصل بارندگی از دیگر اثرات طرح‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: کنترل فرسایش خاک، تقویت آبخوان‌ها، تقویت پوشش گیاهی و کنترل سیلاب‌های فصلی از جمله مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری است.

کد خبر 623207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.