سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی عشایر در اولویت قرار دارد

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس و پیش‌دبستانی از آذرماه سال جاری آغاز شده است و بازماندگان عشایری که سنجش نشده‌اند بدون شک در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفرعلی یازرلو امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شکوفایی استعداد همه دانش‌آموزان عشایر، دغدغه ما است، اظهار گرد: شکوفا کردن استعداد دانش‌آموزان وظیفه‌ای است که همه باید در قبال آن خود را مسئول بدانند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها، برنامه مدون برای مدارس عشایری در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی اقدامات لازم بتوانیم به دغدغه‌های آن‌ها پاسخ دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه عشایر از باوفاترین قشر ملت ایران هستند، تصریح کرد: لازم است در حوزه مناطق و جامعه عشایری به این وفاداری‌ها ضریب بدهیم، مسئولان نیز باید مسائل و مشکلات عشایر را شناسایی و برطرف کنند.

وی با اشاره به نقش الگویی فرماندهان اصفهانی در دفاع مقدس، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در روز معلم، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، از این رو مدیران فرماندهان این سپاه هستند.

یازرلو ادامه داد: مدیران رهبران آموزشی در سازمان‌های یاد گیرنده‌اند، مدرسه سازمان یادگیرنده است و باید در آن فضای یاددهی و یادگیری باشد، در غیر این صورت با ساختمان‌های دیگر تفاوتی ندارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه علاوه‌بر هوشمندی اعضا به هوشمندی در تنظیم‌گری نیاز دارد، برنامه‌ریزی و برنامه محوری از ویژگی‌های سازمان‌های یادگیرنده است.

وی با بیان اینکه دفتر توسعه عدالت آموزشی دو محور اساسی دارد، گفت: توسعه کمی و کیفی مدارس عشایری و نهضت آموزشی برابر و یکسان دو محور اساسی عدالت آموزشی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ۶۴ شهرستان را بر اساس شاخص‌های موجود رتبه‌بندی کردیم، ارتقای این شهرستان‌ها هدفی است که باید برای آن برنامه‌ریزی مؤثری داشته باشیم.

یازرلو خاطرنشان کرد: در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش عشایر ۱۴ برنامه مدنظر داریم که در جذب آموزش قرآن به کودکان عشایری بازمانده از تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی، شناسایی و آماده‌سازی انجام و دانش‌آموزان جذب می‌شوند و قسمت دوم آموزش جبرانی است.

وی با بیان اینکه نظارت و پیگیری اجرای رایگان دوره پیش‌دبستانی و سنجش بدو ورود و قبل از ورود به دبستان در سال ۹۳ مصوبه دارد و رایگان، الزامی و همگانی است، تاکید کرد: بازماندگان عشایری و افرادی که سنجش نشده‌اند بدون شک در اولویت سنجش قرار دارند.

کد خبر 623175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.