احداث مترو در اراک توجیه اقتصادی ندارد

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به وضعیت خیابان‌ها و جمعیت شهر اراک و هزینه‌های گزاف احداث مترو، پیش‌بینی این نوع سیستم مسافربری درون‌شهری از نظر اقتصادی، عمرانی و اجتماعی توجیهی ندارد.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نصب صندلی و سایبان در ایستگاه‌های اتوبوس شهر یکی از مطالبات مهم مردم است که طرح آن پیش بینی و برای اجرا به مناقصه گذاشته شده است.

وی افزود: در صدد هستیم با مطالعه و بررسی سرانه جمعیت منطقه، طول مسیر، تعداد شهرک‌های موجود در هر منطقه و تعداد اتوبوس‌هایی که از قبل در هر مسیری فعال بوده است، یک طرح کارشناسی برای توزیع عادلانه اتوبوس‌های خریداری شده در سطح شهر پیش‌بینی کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: با توجه به وضعیت خیابان‌ها و جمعیت شهر اراک و هزینه‌های گزاف احداث مترو، پیش‌بینی این نوع سیستم مسافربری درون‌شهری از نظر اقتصادی، عمرانی و اجتماعی توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه در شهری همچون اراک می‌توان با تقویت ناوگان حمل‌ونقل برقی و تشویق شهروندان به استفاده از این امکانات و استفاده نکردن از خودروهای شخصی گام موثرتری برداشت، ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک کمبود اتوبوس ندارد و بر اساس سرانه جمعیتی این شهر تعدادی اتوبوس برای شهر خریداری و بخشی از آن وارد سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر شده است.

میرنظامی تاکید کرد: در این زمینه شرکت‌ها با همکاری مپنا آغاز به تولید اتوبوس‌های برقی در تیراژ پایین کرده‌اند که همین امر مانع بزرگی در تأمین اتوبوس برای شهر اراک و دیگر شهرهای سراسر کشور به‌شمار می‌رود و نیاز است دولت و بخش خصوصی با حمایت از مراکز تولید این خودروها برای رفع این مشکل گام بردارند.

کد خبر 623168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.